14+ netnummer: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
(link aangepast)
(9 tussenliggende versies door 5 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Element
[[Categorie:NUP-bouwstenen]]
[[Categorie:Basisinfrastructuur i-NUP]]
{{#Element:
|Elementtype=Bouwsteen
|Elementtype=Bouwsteen
|Beschrijving=Met een 14+netnummer krijgen gemeenten één telefonische ingang. Een 14+netnummer begint met de cijfers 14 en eindigt op het netnummer van de gemeente (zoals 14 010 of 14 0115). Door te bellen met het 14+netnummer komt de burger uit bij het Klant Contact Centrum van de gemeente (KCC), waar hij terecht kan met al zijn vragen. Het KCC zorgt er vervolgens voor dat de beller bij de juiste medewerker terecht komt.
|Beschrijving=Met een 14+netnummer krijgen gemeenten een herkenbare telefonische ingang. Een 14+netnummer begint met de cijfers 14 en eindigt op het netnummer van de gemeente (zoals 14 010 of 14 0115). Door te bellen met het 14+netnummer komt de burger uit bij zijn gemeente.
|Toelichting=Antwoord© is het concept waarmee de overheid haar dienstverlening verbetert. Antwoord© levert kennis, bouwstenen, systemen en ondersteuning aan overheden. Doel is om sneller en begrijpelijker, maar vooral ook het juiste antwoord te geven via verschillende kanalen. Bovendien moet informatie ook makkelijk vindbaar zijn.
 
Een bijzondere rol binnen Antwoord© is weggelegd voor gemeenten. Zij staan het dichtst bij burgers en ondernemers en vormen in 2015 de herkenbare ingang tot de overheid. Als je niet weet waar je met je vraag aan de overheid naartoe moet, dan kun je straks altijd bij de gemeente terecht. De gemeente kan in de meeste gevallen een vraag direct beantwoorden, ook als de vraag aan een andere overheidsorganisatie is gericht, of in één keer goed doorverwijzen. Burgers en ondernemers die wel weten waar ze moeten zijn, kunnen nog steeds direct terecht bij specialistische loketten, zoals bijvoorbeeld de uitvoeringsorganisaties. Bij iedere overheidsinstantie en via elk kanaal is de kwaliteit van dienstverlening gelijk; toegankelijk, betrouwbaar en zo eenvoudig mogelijk.
|Cluster=Contactfunctie
|Cluster=Contactfunctie
|Externe verwijzing=http://www.antwoord.nl/producten,14-netnummer
|Externe verwijzing=https://www.vngrealisatie.nl/producten/14-netnummer
|Contactgegevens=[mailto:14nummer@vng.nl  14nummer@vng.nl]
|Gebruikt=Samenwerkende catalogi,
|Gebruikt=Samenwerkende catalogi,
|Paginanaam=14+ netnummer
}}
}}
[[Categorie:NUP-bouwstenen]]
[[Categorie:Basisinfrastructuur i-NUP]]

Versie van 21 nov 2018 17:31





Beschrijving

Met een 14+netnummer krijgen gemeenten een herkenbare telefonische ingang. Een 14+netnummer begint met de cijfers 14 en eindigt op het netnummer van de gemeente (zoals 14 010 of 14 0115). Door te bellen met het 14+netnummer komt de burger uit bij zijn gemeente.

Informatie

https://www.vngrealisatie.nl/producten/14-netnummer

Opdrachtgever

Contact

14nummer@vng.nl



Toepassing standaarden

Er is nog geen informatie over toepassing van deze standaard opgenomen in NORA. Toelichting: Bouwstenen en gebruikte standaarden

Zie verder