Aanvullend kanaal: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (1 versie: Import EO 26-03-2012 - Afgeleide principes)
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Element |Elementtype=Afgeleid principe |Paginanaam=Aanvullend kanaal|Stelling=De dienst kan, behalve via internet, via minimaal één ander kanaal voor persoonlijk contact worden aangevraagd.
{{Element
|Elementtype=Afgeleid principe
|ID=AP10
|Stelling=De dienst kan, behalve via internet, via minimaal één ander kanaal voor persoonlijk contact worden aangevraagd.
|Toelichting rationale=De ontsluiting via internet draagt bij aan toegankelijkheid van de dienst. Er moet echter altijd een alternatief kanaal beschikbaar zijn voor afnemers die geen  toegang hebben tot internet en voor situaties waarin internet niet gebruikt kan worden, bijvoorbeeld in het geval van een storing. Afnemers kunnen zonder bezwaar bij ieder contactmoment het voor hen optimale kanaal kiezen.
|Toelichting rationale=De ontsluiting via internet draagt bij aan toegankelijkheid van de dienst. Er moet echter altijd een alternatief kanaal beschikbaar zijn voor afnemers die geen  toegang hebben tot internet en voor situaties waarin internet niet gebruikt kan worden, bijvoorbeeld in het geval van een storing. Afnemers kunnen zonder bezwaar bij ieder contactmoment het voor hen optimale kanaal kiezen.
|Realiseert=Toegankelijk,
|Toelichting implicaties=De organisatie is in staat om communicatie met de afnemer via meerdere kanalen af te wikkelen
|RelatieToelichting=AP09: waar AP09 internet als voorkeurskanaal voorschrijft, schrijft AP 10 in aanvulling daarop, een alternatief kanaal voor persoonlijk contact voor.
|Voorbeelden=De belastingdienst bevordert de digitale aangifte via internet. Voor vragen over de aangifte met een specifieke en/of persoonlijke aard, blijft de belastingtelefoon echter beschikbaar.
|Voorbeelden=De belastingdienst bevordert de digitale aangifte via internet. Voor vragen over de aangifte met een specifieke en/of persoonlijke aard, blijft de belastingtelefoon echter beschikbaar.
|Toelichting implicaties=De organisatie is in staat om communicatie met de afnemer via meerdere kanalen af te wikkelen
|Cluster=Kanalen
|Cluster=Kanalen
|Architectuurlaag=Technische architectuur
|Architectuurlaag=Technische architectuur
|Architectuurdomein=Netwerk
|Architectuurdomein=Netwerk
|Toepassingsgebied=Generiek
|RelatieToelichting=AP09: waar AP09 internet als voorkeurskanaal voorschrijft, schrijft AP 10 in aanvulling daarop, een alternatief kanaal voor persoonlijk contact voor.
|Heeft bron=NORA 3.0 Principes voor samenwerking en dienstverlening
|Is gerelateerd aan=Voorkeurskanaal internet
|Is gerelateerd aan=Voorkeurskanaal internet
|Heeft bron=NORA 3.0 Principes voor samenwerking en dienstverlening
|Realiseert=Toegankelijk,
|ID=AP10
|Paginanaam=Aanvullend kanaal
|Toepassingsgebied=Generiek
}}
}}

Versie van 26 mrt 2012 16:04

NB: Deze pagina maakt deel uit van de Historie van de NORA en kan verouderde informatie bevatten!'

Deze pagina en alle Basisprincipes en Afgeleide Principes van de NORA zijn per 1 januari 2023 vervallen door nieuwe Bindende Architectuurafspraken: Kernwaarden van Dienstverlening, Kwaliteitsdoelen, Architectuurprincipes en Implicaties van Architectuurprincipes. Zie voor meer informatie het RFC Bindende architectuurafspraken 2022, goedgekeurd door de NORA Gebruikersraad op 13 september 2022.

Eigenschappen