Besluiten over te gaan tot exit: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(sjabloon aangeroepen en gevuld)
 
k (aanpassing naar versie 1.2)
 
(2 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 3: Regel 3:
|ID=SWP_B.03.02
|ID=SWP_B.03.02
|Titel=Besluiten over te gaan tot exit
|Titel=Besluiten over te gaan tot exit
|Versieaanduiding=1.1
|Versieaanduiding=1.2
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Publicatiedatum=2021/03/30
|Publicatiedatum=2021/10/29
|Redactionele wijzigingsdatum=2021/04/20
|Redactionele wijzigingsdatum=2021/11/03
|Beveiligingsaspect=Beleid
|Beveiligingsaspect=Beleid
|Stelling=De klant kan, buiten het verstrijken van de contractperiode, besluiten over te gaan tot exit wanneer sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:
|Stelling=De klant kan, buiten het verstrijken van de contractperiode, besluiten over te gaan tot exit wanneer sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:
* Contracten:
* Contracten:
** niet beschikbaar zijn van de afgesproken prestatie;
** niet beschikbaar zijn van de afgesproken prestatie;
** eenzijdige wijziging door de leverancier van het SLA;
** eenzijdige wijziging door de leverancier van het Service Level Agreement (SLA);
** prijsverhoging.
** prijsverhoging.
* Geleverde prestatie/ondersteuning:
* Geleverde prestatie/ondersteuning:
Regel 24: Regel 24:
|Invalshoek=Intentie
|Invalshoek=Intentie
|Grondslag=*CIP-netwerk
|Grondslag=*CIP-netwerk
|Heeft bron=Bio Thema Softwarepakketten
|Heeft bron=BIO Thema-uitwerking Softwarepakketten
|Realiseert=Exit-strategie
|Realiseert=Exit-strategie
}}
}}

Huidige versie van 3 nov 2021 om 14:25

Versie 1.1 van 30 maart 2021 van de BIO Thema-uitwerking Softwarepakketten is vervangen door versie 1.2 van 26 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 1.2 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De klant kan, buiten het verstrijken van de contractperiode, besluiten over te gaan tot exit wanneer sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:

  • Contracten:
    • niet beschikbaar zijn van de afgesproken prestatie;
    • eenzijdige wijziging door de leverancier van het Service Level Agreement (SLA);
    • prijsverhoging.
  • Geleverde prestatie/ondersteuning:
    • onvoldoende compensatie voor storingen;
    • niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of prestatie;
    • gebrekkige ondersteuning.
  • Clouddienst(en):
    • nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
    • einde van de levensduur van clouddiensten als softwarepakket;
    • achterwege blijvende features.


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Exit-strategie softwarepakketten via de conformiteitsindicator Condities.

Grondslag

De grondslag voor dit principe is CIP-netwerk