Besluiten over te gaan tot exit

Uit NORA Online
Versie door Annemiekedewit (overleg | bijdragen) op 20 apr 2021 om 11:14 (sjabloon aangeroepen en gevuld)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Versie 1.1 van 30 maart 2021 van de BIO Thema-uitwerking Softwarepakketten is vervangen door versie 1.2 van 26 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 1.2 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De klant kan, buiten het verstrijken van de contractperiode, besluiten over te gaan tot exit wanneer sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:

  • Contracten:
    • niet beschikbaar zijn van de afgesproken prestatie;
    • eenzijdige wijziging door de leverancier van het SLA;
    • prijsverhoging.
  • Geleverde prestatie/ondersteuning:
    • onvoldoende compensatie voor storingen;
    • niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of prestatie;
    • gebrekkige ondersteuning.
  • Clouddienst(en):
    • nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
    • einde van de levensduur van clouddiensten als softwarepakket;
    • achterwege blijvende features.


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Exit-strategie softwarepakketten via de conformiteitsindicator Condities.

Grondslag

De grondslag voor dit principe is CIP-netwerk