Bied de dienst proactief aan: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (M.M.Vos heeft pagina Bied de dienst proactief aan hernoemd naar Bied de dienst proactief aan: besluit werkgroep)
(teksten geactualiseerd, ID, reviewsjabloon)
Regel 2: Regel 2:
|Paginanaam=Proactief aanbieden
|Paginanaam=Proactief aanbieden
|Elementtype=Architectuurprincipe
|Elementtype=Architectuurprincipe
|ID=AP24
|ID=NAP05
|Stelling=De dienst is proactief opgezet.
|Stelling=Bied de dienst aan wanneer dit in het belang is of zou kunnen zijn voor de afnemer.
|Rationale=Het gebruik en gemak van diensten neemt toe wanneer dienstverleners creatief inspelen op signalen die duiden op (latente) behoeften bij de afnemer. Op basis hiervan nemen zij het initiatief om (aanvullende) diensten, ook van andere organisaties, aan te bieden of er naar door te wijzen. Afnemers hoeven daardoor niet eerst zelf de vraag te stellen, of te weten welke diensten beschikbaar zijn. Proactiviteit is een belangrijk aspect van de kwaliteit van dienstverlening die de overheid nastreeft naar burgers en bedrijven.
|Rationale=Het gebruik en gemak van diensten neemt toe wanneer dienstverleners creatief inspelen op signalen die duiden op (latente) behoeften bij de afnemer. Op basis hiervan nemen zij het initiatief om (aanvullende) diensten aan te bieden of er naar door te wijzen. Afnemers hoeven daardoor niet eerst zelf de vraag te stellen, of te weten welke diensten beschikbaar zijn. Proactiviteit is een belangrijk aspect van de kwaliteit van dienstverlening die de overheid nastreeft naar burgers en bedrijven.
|Status actualiteit=Concept
|Status actualiteit=Concept
|Status toelichting={{Review Kernwaarden
|oud=Automatische dienstverlening, Proactief aanbieden
|Realiseert=Proactief (Doel)
|Realiseert=Proactief (Doel)
}}
}}

Versie van 27 okt 2021 12:23

{{#element: |Paginanaam=Proactief aanbieden |Elementtype=Architectuurprincipe |ID=NAP05 |Stelling=Bied de dienst aan wanneer dit in het belang is of zou kunnen zijn voor de afnemer. |Rationale=Het gebruik en gemak van diensten neemt toe wanneer dienstverleners creatief inspelen op signalen die duiden op (latente) behoeften bij de afnemer. Op basis hiervan nemen zij het initiatief om (aanvullende) diensten aan te bieden of er naar door te wijzen. Afnemers hoeven daardoor niet eerst zelf de vraag te stellen, of te weten welke diensten beschikbaar zijn. Proactiviteit is een belangrijk aspect van de kwaliteit van dienstverlening die de overheid nastreeft naar burgers en bedrijven. |Status actualiteit=Concept |Status toelichting=In werking getreden op 1-1-2023, conform RFC 2022. (zie besluit)