Bouwstenen e-overheid: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'De VNG, IPO, Unie van Waterschappen, Manifestgroep en het Rijk hebben in het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-Overheid (NUP) afspraken gemaakt. H...')
 
(in archief geplaatst)
 
Regel 1: Regel 1:
De VNG, IPO, Unie van Waterschappen, Manifestgroep en het Rijk hebben in het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-Overheid (NUP) afspraken
{{Archief}}De VNG, IPO, Unie van Waterschappen, Manifestgroep en het Rijk hebben in het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-Overheid (NUP) afspraken
gemaakt. Het doel van deze afspraken is de publieke dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen van alle dienstverlenende overheidsinstanties te vergemakkelijken en te verbeteren en daarvoor de beschikbaarheid, de uitwisseling en het gebruik van basisinformatie op een gestandaardiseerde wijze organiseren en gemeenschappelijke Front-Office-voorzieningen te creëren.
gemaakt. Het doel van deze afspraken is de publieke dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen van alle dienstverlenende overheidsinstanties te vergemakkelijken en te verbeteren en daarvoor de beschikbaarheid, de uitwisseling en het gebruik van basisinformatie op een gestandaardiseerde wijze organiseren en gemeenschappelijke Front-Office-voorzieningen te creëren.



Huidige versie van 8 sep 2015 om 13:25


NB: Deze pagina maakt deel uit van de Historie van de NORA en kan verouderde informatie bevatten!'


De VNG, IPO, Unie van Waterschappen, Manifestgroep en het Rijk hebben in het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-Overheid (NUP) afspraken gemaakt. Het doel van deze afspraken is de publieke dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen van alle dienstverlenende overheidsinstanties te vergemakkelijken en te verbeteren en daarvoor de beschikbaarheid, de uitwisseling en het gebruik van basisinformatie op een gestandaardiseerde wijze organiseren en gemeenschappelijke Front-Office-voorzieningen te creëren.

Deze afspraken hebben betrekking op de volgende bouwstenen:


Het loket voor burgers[bewerken]

Webrichtlijnen Antwoord© 14+ netnummer Antwoord© contentvoorziening MijnOverheid Samenwerkende Catalogi DigiD burger DigiD Machtigen: een ander uw zaken laten regelen Burgerservicenummer (BSN)

Digitale dienstverlening aan bedrijven[bewerken]

Antwoord voor bedrijven eHerkenning voor Bedrijven

Stelsel van Basisregistraties[bewerken]

Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) Gemeentelijke Basisregistratie Personen (GBA) Handelsregister (NHR) Basisregistratie Kadaster (BRK) Basisregistratie Topografie (BRT) Basisregistratie Ondergrond (BRO) Basisregistratie Inkomen (BRI) Basisregistratie Waardering Onroerende Zaken (WOZ) Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) Basisregistratie Lonen, Arbeids- en Uitkeringsverhoudingen (BLAU) Basisregistratie Voertuigen (BRV) Digilevering Digikoppeling Digimelding