Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-09-25: verschil tussen versies

Uit NORA Online
< Expertgroep IAM
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Agenda en stukken geplaatst)
k (Externe links voorzien van titel)
Regel 29: Regel 29:
==Agenda:==
==Agenda:==
===1. Introductie en mededelingen - 10 min===
===1. Introductie en mededelingen - 10 min===
* afstemming met het Digitale Identiteitslab, zie ook https://vng.nl/samen-organiseren/digitale-identiteit en https://waag.org/nl/project/digitale-identiteitslab  
* afstemming met het Digitale Identiteitslab,  
* afstemming met Regie op Gegevens, zie ook https://www.digitaleoverheid.nl/dossiers/regie-op-gegevens/  
zie ook [https://vng.nl/samen-organiseren/digitale-identiteit digitale identiteit bij VNG.nl]en [https://waag.org/nl/project/digitale-identiteitslab identieteitslab bij Waag.org]
* afstemming met Regie op Gegevens,  
zie ook [https://www.digitaleoverheid.nl/dossiers/regie-op-gegevens/ regie op gegevens bij DigitaleOverheid.nl]
* verslag en actiepunten van vorige keer doornemen, zie ook [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-08-21]]  
* verslag en actiepunten van vorige keer doornemen, zie ook [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-08-21]]  
===2. Stand van zaken review 1e deel IAM - 20 min===
===2. Stand van zaken review 1e deel IAM - 20 min===

Versie van 18 sep 2018 10:51


Bijeenkomst van Expertgroep IAM op dinsdag 25 september 2018, 14-17u, locatie: ICTU.
Doel: laatste ontwikkelingen in kaart brengen, kennisbehoefte inventariseren en uitwerken komende periode om tot gedeelde architectuur oplossingen te komen
Doelgroep: architecten en collega’s uit de publieke sector actief betrokken op thema authenticatie en identificatie .

Locatie:[bewerken]

We ontmoeten elkaar bij ICTU: Wilhelmina van Pruisenweg 104 Zaal EL1-2 (op de 1e verdieping) routebeschrijving

Huishoudelijk:[bewerken]

  • Ik ben jullie gastheer en bereikbaar via 06-25081006
  • Inloop vanaf 13.30 uur, begin 14.00 uur, einde rond 17.00 uur.
  • Bij onze locatie is beperkte parkeergelegenheid en daarnaast is in de omgeving vanaf 14.00 uur vrij parkeren.
  • Aanmelden bij receptie met een geldig legitimatiebewijs, waarbij je een toegangspas krijgt en zult worden doorgestuurd naar de vergaderzalen op de 1e verdieping.
  • Internet: er is openbaar wifi en ook govroam.

Agenda:[bewerken]

1. Introductie en mededelingen - 10 min[bewerken]

  • afstemming met het Digitale Identiteitslab,

→ zie ook digitale identiteit bij VNG.nlen identieteitslab bij Waag.org

  • afstemming met Regie op Gegevens,

→ zie ook regie op gegevens bij DigitaleOverheid.nl

2. Stand van zaken review 1e deel IAM - 20 min[bewerken]

  • verlenging van het geven van reacties tot 28 september a.s.
  • korte toelichting van de bijzonderheden per onderwerp

3. Aanpak Bevoegdhedenbeheer en Toegang verlenen - 20 min[bewerken]

4. Architectuur van eIDAS - 60 min[bewerken]

  • Frans de Kok laat ons zien welke voorzieningen en architecturen beschikbaar zijn voor eIDAS,

→ zie de Startarchitectuur eIDAS (PDF, 3,21 MB)

  • we bespreken met elkaar hoe dat aansluit op de beelden van de werkgroep eIDAS,

→ zie Impact eIDAS voor Nederland

5. Architectuur van Machtigen - 60 min[bewerken]

  • Frank Zwart laat ons zien welke voorzieningen en architecturen beschikbaar zijn voor Machtigen,

→ zie de Globale Architectuur Machtigen (PDF, 1,2 MB) en de PSA Machtigen (plateau 1) (, "180710 PSA Machtigen plateau1_v1.0.pdf" bestaat niet)

  • we bespreken met elkaar hoe dat aansluit op onze beelden

6. Volgende bijeenkomst is op 23 oktober 2018[bewerken]

  • waarschijnlijk kunnen we bij Logius terecht
  • welke resultaten bespreken we dan?

7. Wvttk en Afsluiting - 10 min[bewerken]