Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-10-23: verschil tussen versies

Uit NORA Online
< Expertgroep IAM
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(typo)
(link aangepast)
 
Regel 14: Regel 14:
}}
}}
==Locatie:==
==Locatie:==
'''We ontmoeten elkaar bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid:''' Turfmarkt 147, 2511 DP Den Haag - Arubazaal [https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-binnenlandse-zaken-en-koninkrijksrelaties/contact-met-bzk/routebeschrijving Routebeschrijving]
'''We ontmoeten elkaar bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid:''' Turfmarkt 147, 2511 DP Den Haag - Arubazaal [https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-justitie-en-veiligheid/documenten/kaarten/2014/01/03/routebeschrijving-naar-het-ministerie-van-veiligheid-en-justitie Routebeschrijving]


==Agenda:==
==Agenda:==

Huidige versie van 14 mei 2019 om 11:25


Bijeenkomst van Expertgroep IAM op dinsdag 23 oktober 2018, 14-17u, locatie: JenV te Den Haag.
Doel: Het wat en waarom van Digitale Identificatie en Authenticatie in kaart brengen, opdat we breed gedeelde kennis en beelden krijgen en daarmee onze vraagstukken beter en geprioriteerd kunnen uitwerken om tot gedeelde architectuur oplossingen te komen.
Doelgroep: architecten en collega’s uit de publieke sector actief betrokken op thema authenticatie en identificatie .

Locatie:[bewerken]

We ontmoeten elkaar bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid: Turfmarkt 147, 2511 DP Den Haag - Arubazaal Routebeschrijving

Agenda:[bewerken]

1. Welkom en voorstelrondje 5 min[bewerken]

2. Korte intro wat we gaan doen 10 min[bewerken]

Waaronder het verslag van de vorige keer doornemen (PDF, 233 kB)

3.Bevoegdhedenbeheer en Toegang verlenen 15 min[bewerken]

  • toelichting van de aanpak door Ben Binnendijk
→ zie Bevoegdhedenbeheer
→ en Toegang verlenen

4. Werkgroep Kaders IAM 15 min[bewerken]

  • toelichting review-opmerkingen (Excel-overzicht) door Eric Brouwer
  • indicatie van de impact en (de aanpak van) de verwerking
→ zie Identity & Access Management

5. Werkgroep Identificatie 15 min[bewerken]

  • toelichting review-opmerkingen (Excel-overzicht) door Bob te Riele
  • indicatie van de impact en (de aanpak van) de verwerking
→ zie Identiteitenbeheer

6. Werkgroep Authenticatie 15 min[bewerken]

  • toelichting review-opmerkingen (Excel-overzicht) door Erwin Reinhoud
  • indicatie van de impact en (de aanpak van) de verwerking
→ zie Authenticatie(middelen)beheer

7. Werkgroep eIDAS 15 min[bewerken]

  • toelichting review-opmerkingen (Excel-overzicht) door Menno Gmelig Meijling
  • indicatie van de impact en (de aanpak van) de verwerking
→ zie Impact eIDAS voor Nederland

8. SAMEN AAN DE SLAG 60 min[bewerken]

We gaan in 4 groepjes aan de slag om de openstaande vragen te beantwoorden van de review-onderwerpen:

  • Kaders
  • Identificatie
  • Authenticatie
  • eIDAS

9. Terugkoppeling en benoemen vervolgacties 15 min[bewerken]

10. Volgende bijeenkomst 20 november 10 min[bewerken]

  • we kunnen terecht bij RWS (Roland Drijver)
  • welke resultaten bespreken we dan?