FORA (Funderend Onderwijs Referentie Architectuur): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Pagina aangemaakt)
 
k (Versie en vijflaagsmodel indeling verwijderd)
 
Regel 3: Regel 3:
|Elementtype=Dochterarchitectuur
|Elementtype=Dochterarchitectuur
|ID=FORA
|ID=FORA
|Versieaanduiding=1.0
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Beschrijving=Veel scholen in het po en vo hebben baat bij beter inzicht in de manier waarop processen binnen hun school zijn opgebouwd en wat de bijbehorende activiteiten hiervoor zijn. Hetzelfde geldt voor de applicaties die gebruikt worden om uitvoering van processen en activiteiten te ondersteunen. Daarnaast is het belangrijk om regelmatig, actief te toetsen om te zien of men nog steeds voldoet aan geldende wet- en regelgeving, kwaliteitscriteria en toets- en examenregels. Daarom heeft Kennisnet in samenwerking met een vertegenwoordiging van po en vo scholen en de PO-Raad en VO-raad, de FORA ontwikkeld. Een referentiearchitectuur die scholen inzicht geeft in processen en activiteiten en aan welke spelregels deze moeten voldoen.
|Beschrijving=Veel scholen in het po en vo hebben baat bij beter inzicht in de manier waarop processen binnen hun school zijn opgebouwd en wat de bijbehorende activiteiten hiervoor zijn. Hetzelfde geldt voor de applicaties die gebruikt worden om uitvoering van processen en activiteiten te ondersteunen. Daarnaast is het belangrijk om regelmatig, actief te toetsen om te zien of men nog steeds voldoet aan geldende wet- en regelgeving, kwaliteitscriteria en toets- en examenregels. Daarom heeft Kennisnet in samenwerking met een vertegenwoordiging van po en vo scholen en de PO-Raad en VO-raad, de FORA ontwikkeld. Een referentiearchitectuur die scholen inzicht geeft in processen en activiteiten en aan welke spelregels deze moeten voldoen.
Regel 10: Regel 9:
|Contactgegevens={{Maillink|to=h.nijstad@kennisnet.nl|cc=info@edustandaard.nl|subject=FORA}}
|Contactgegevens={{Maillink|to=h.nijstad@kennisnet.nl|cc=info@edustandaard.nl|subject=FORA}}
{{Maillink|to=b.gaakeer@minocw.nl|cc=info@edustandaard.nl|subject=FORA}}
{{Maillink|to=b.gaakeer@minocw.nl|cc=info@edustandaard.nl|subject=FORA}}
|Laag binnen vijflaagsmodel=2, 3, 4
|Is gerelateerd aan=ROSA (Referentie Onderwijs Sector Architectuur)
|Is gerelateerd aan=MORA (Middelbaar beroepsOnderwijs Referentie Architectuur), ROSA (Referentie Onderwijs Sector Architectuur)
|Is relevant binnen=Domein Onderwijs en wetenschap
|Is relevant binnen=Domein Onderwijs en wetenschap
}}
}}

Huidige versie van 21 dec 2021 om 16:56



Beschrijving

Veel scholen in het po en vo hebben baat bij beter inzicht in de manier waarop processen binnen hun school zijn opgebouwd en wat de bijbehorende activiteiten hiervoor zijn. Hetzelfde geldt voor de applicaties die gebruikt worden om uitvoering van processen en activiteiten te ondersteunen. Daarnaast is het belangrijk om regelmatig, actief te toetsen om te zien of men nog steeds voldoet aan geldende wet- en regelgeving, kwaliteitscriteria en toets- en examenregels. Daarom heeft Kennisnet in samenwerking met een vertegenwoordiging van po en vo scholen en de PO-Raad en VO-raad, de FORA ontwikkeld. Een referentiearchitectuur die scholen inzicht geeft in processen en activiteiten en aan welke spelregels deze moeten voldoen.


Documentatie


Contact

h.nijstad@kennisnet.nl b.gaakeer@minocw.nl

Afbakening en raakvlakken

Werkingsgebied: Primair en voortgezet onderwijs

Relevant binnen

Domein Onderwijs en wetenschap,

Gerelateerd aan:

ROSA (Referentie Onderwijs Sector Architectuur)