Finale NORA Gebruikersweek mei 2021: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Ga naar: navigatie, zoeken
(samen werken & samen vieren)
k (Tekst vervangen - "800px|none|alt=logo NORA Gebruikersweek|link=NORA Gebruikersweek 25 mei tot 4 juni 2021" door "{{Gebruikersweek 2021 header}}")
Regel 1: Regel 1:
[[Afbeelding:header NORA Gebruikersweek Samen.png|800px|none|alt=logo NORA Gebruikersweek|link=NORA Gebruikersweek 25 mei tot 4 juni 2021]]{{Bijeenkomsten
+
{{Gebruikersweek 2021 header}}{{Bijeenkomsten
 
|Doel=Feestelijk en inhoudelijk afsluiten van de NORA Gebruikersweek
 
|Doel=Feestelijk en inhoudelijk afsluiten van de NORA Gebruikersweek
 
|Doelgroep=Iedereen die deel genomen heeft aan een deel van de NORA Gebruikersweek
 
|Doelgroep=Iedereen die deel genomen heeft aan een deel van de NORA Gebruikersweek

Versie van 18 mei 2021 om 16:05

logo NORA Gebruikersweek
Over de gebruikersweek | Inschrijven?

Bijeenkomst op vrijdag 4 juni 2021, 13.00 uur - 15.00 uur (plus mogelijkheid tot 'nazit' na afloop), locatie: MS teams + Mentimeter.
Doel: Feestelijk en inhoudelijk afsluiten van de NORA Gebruikersweek
Doelgroep: Iedereen die deel genomen heeft aan een deel van de NORA Gebruikersweek
Contactpersoon: Marieke Vos, nora@ictu.nl .



In deze spetterende finale van de NORA Gebruikersweek 25 mei tot 4 juni 2021 komen we nog 1 keer samen om terug- en vooruit te blikken en de drie prijzen uit te reiken: de Praatbokaal, het Luisterend Oor en de Kijkersvraag.

Onderdeel van deze sessie is een spelshow waarin drie teams van architecten strijden om te bewijzen wie er het beste de vertaalslag kan maken naar de taal van bestuurders en projectleiders. Aan een driekoppige jury van bestuurder, afdelingshoofd en projectleider leggen zij in 60 seconden een aantal begrippen uit. Kan het jurylid iets met deze uitleg? Na drie rondes beantwoorden de teams vervolgens de hamvraag: hoe weet je dat je een architect nodig hebt?

Uiteraard is er naast de juryprijs ook een publieksprijs, waar jullie allemaal ter plekke voor mogen meestemmen (via mentimeter). Vanaf x uur kan wie nog puf heeft napraten over de week in kleine groepen (in break-out rooms).

De Jury

  • Voorzitter en vertegenwoordiger van de doelgroep bestuurders: Wiepke Maljers, Directeur Advies en Plaatsvervangend Algemeen Directeur van de Stichting ICTU (LinkedIn profiel).
  • Vertegenwoordiger van de doelgroep Afdelingshoofden: Ilse Vegter, hoofd afdeling Communicatie & Marketing van de Stichting ICTU (LinkedIn profiel)
  • Vertegenwoordiger van de doelgroep Projectleiders: Alwin Bodo, project- & programmamanager bij de Stichting ICTU en Accessibility Officer (LinkedIn profiel)

De teams

Nog niet alle teams zijn definitief, meld je aan via marieke.vos@ictu.nl!

Al bekend:

De casus

Iedereen heeft het er over: als we straks van Corona af zijn blijven we hybride werken. Ook bij de Stichting ICTU is er een sterke behoefte om straks op straks samen te kunnen werken op met collega's en gasten in de juiste mix van thuiskantoor, kantoor en evenementen-locatie. Zoals gebruikelijk denkt iedereen in de organisatie mee en wordt in het voortraject gestrooid met goede adviezen, waarschuwingen en trends waar je 'als je toch bezig bent' ook gelijk rekening mee moet houden. In die context onze fictieve casus:

Een directeur, afdelingshoofd of projectleider komt in uit een meeting en is om de oren geslagen met een paar nieuwe of althans minder bekende termen. Bij het koffiezetapparaat ziet hij/zij een architect en klampt die aan: "Ik moet zo weer terug, maar wat betekent in vredesnaam X? En moet ik daar nu echt wat mee in mijn rol?"

De architectenteams krijgen telkens 60 seconden om die vraag te beantwoorden. Doen ze dat goed, dan is er daarna nog 2 minuten over om de belangrijke vervolgvraag van de jury te beantwoorden: "Hoe herken ik eigenlijk of ik een architect nodig heb?"