Frontoffice: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Ga naar: navigatie, zoeken
k (categorie toevoeging)
k (Naar archief geplaatst)
 
Regel 1: Regel 1:
 +
{{Archief}}
 +
 
{Hier komt een inleidende tekst}
 
{Hier komt een inleidende tekst}
  
Regel 18: Regel 20:
 
}}
 
}}
 
Klik op de naam van een afgeleid principe om te achterhalen welk basispricipe hieraan ten grondslag ligt.
 
Klik op de naam van een afgeleid principe om te achterhalen welk basispricipe hieraan ten grondslag ligt.
[[Categorie:Afgeleide principes‏]]
+
[[Categorie:Historie]]

Huidige versie van 18 sep 2019 om 14:12


NB: Deze pagina maakt deel uit van de Historie van de NORANederlandse Overheid Referentie Architectuur en kan verouderde informatie bevatten!

{Hier komt een inleidende tekst}

Frontoffice

{Hier komt een korte beschrijving van frontoffice, die ook in de begrippenlijst komt}

Inhoudsopgave

  • Principes voor een frontoffice
  • Standaarden en bouwstenen voor een frontoffice
  • Voorbeelden van frontoffices met slimme architectuurEen beschrijving van een complex geheel, en van de principes die van toepassing zijn op de ontwikkeling van het geheel en zijn onderdelen.

Principes voor een front-office

Als de frontoffice één gezicht wil zijn voor de burger, moet zij op de hoogte zijn van wat er aan producten te leveren is. Daarnaast moet ze doelmatig zijn, zònder de kwaliteit voor (groepen) burgers te verminderen of diensten onbereikbaar te maken. De onderstaande principes zijn daarom in het bijzonder bij de front-office relevant.

"Afgeleid principe"Toelichting implicaties
Afnemer heeft inzage
Aanvullend kanaal
Afnemer heeft inzage
Bundeling van diensten
Eenmalige uitvraag
Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal
No wrong door
Persoonlijke benadering
Perspectief gebruiker
Positioneer de dienst
Transparante dienstverlening
Voorkeurskanaal internet

Klik op de naam van een afgeleid principe om te achterhalen welk basispricipe hieraan ten grondslag ligt.