Frontoffice

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De printervriendelijke versie wordt niet langer ondersteund en kan weergavefouten bevatten. Werk uw browserbladwijzers bij en gebruik de gewone afdrukfunctie van de browser.


NB: Deze pagina maakt deel uit van de Historie van de NORA en kan verouderde informatie bevatten!'



{Hier komt een inleidende tekst}

Frontoffice[bewerken]

{Hier komt een korte beschrijving van frontoffice, die ook in de begrippenlijst komt}

Inhoudsopgave[bewerken]

Principes voor een front-office[bewerken]

Als de frontoffice één gezicht wil zijn voor de burger, moet zij op de hoogte zijn van wat er aan producten te leveren is. Daarnaast moet ze doelmatig zijn, zònder de kwaliteit voor (groepen) burgers te verminderen of diensten onbereikbaar te maken. De onderstaande principes zijn daarom in het bijzonder bij de front-office relevant.

"Afgeleid principe"Toelichting implicaties
Aanvullend kanaal
Afnemer heeft inzage
Bundeling van diensten
Eenmalige uitvraag
Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal
No wrong door
Persoonlijke benadering
Perspectief gebruiker
Positioneer de dienst
Transparante dienstverlening
Voorkeurskanaal internet

Klik op de naam van een afgeleid principe om te achterhalen welk basispricipe hieraan ten grondslag ligt.