Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (1 versie: Import EO 26-03-2012 - Afgeleide principes)
(R)
Regel 1: Regel 1:
{{Element |Elementtype=Afgeleid principe |Paginanaam=Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal|Stelling=Het resultaat van de dienst is gelijkwaardig, ongeacht het kanaal waarlangs de
{{Element |Elementtype=Afgeleid principe |Paginanaam=Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal|Stelling=Het resultaat van de dienst is gelijkwaardig, ongeacht het kanaal waarlangs de
dienst wordt aangevraagd of geleverd.
dienst wordt aangevraagd of geleverd.
|Toelichting rationale=Afnemers verwachten een gelijkwaardig resultaat, dat niet negatief beïnvloed wordt door hun kanaalkeuze. Het mag dus voor het resultaat van de dienst geen verschil uitmaken of deze bijvoorbeeld per mail of per telefoon is aangevraagd. De geleverde informatie is in alle gevallen hetzelfde, ongeacht de plaats of medewerker die deze informatie levert.
|Rationale=Afnemers verwachten een gelijkwaardig resultaat, dat niet negatief beïnvloed wordt door hun kanaalkeuze. Het mag dus voor het resultaat van de dienst geen verschil uitmaken of deze bijvoorbeeld per mail of per telefoon is aangevraagd. De geleverde informatie is in alle gevallen hetzelfde, ongeacht de plaats of medewerker die deze informatie levert.


Diensten waarvoor dit principe niet op gaat, zijn diensten waarvan de geleverde prestatie in hoge mate bepaald wordt door het gekozen kanaal. Denk hierbij aan de interactiviteit die eigen is aan persoonlijk contact, of het vermogen om in real-time geoinformatie weer te geven in websites.
Diensten waarvoor dit principe niet op gaat, zijn diensten waarvan de geleverde prestatie in hoge mate bepaald wordt door het gekozen kanaal. Denk hierbij aan de interactiviteit die eigen is aan persoonlijk contact, of het vermogen om in real-time geoinformatie weer te geven in websites.
|Realiseert=Betrouwbaar, Toegankelijk,
|Realiseert=Betrouwbaar, Toegankelijk,
|Toelichting implicaties=* Alle relevante (klantcontact)informatie is beschikbaar voor de medewerkers aan het loket.
|Implicaties=* Alle relevante (klantcontact)informatie is beschikbaar voor de medewerkers aan het loket.
* De dienstverlener kan altijd beschikken over het klantbeeld (zie definitie) en alle relevante contactinformatie met de klant, ongeacht het kanaal waarover de communicatie is en /of wordt gevoerd.
* De dienstverlener kan altijd beschikken over het klantbeeld (zie definitie) en alle relevante contactinformatie met de klant, ongeacht het kanaal waarover de communicatie is en /of wordt gevoerd.
* Op alle kanalen is dezelfde informatie beschikbaar, uit één bron.
* Op alle kanalen is dezelfde informatie beschikbaar, uit één bron.

Versie van 4 mrt 2014 15:07

NB: Deze pagina maakt deel uit van de Historie van de NORA en kan verouderde informatie bevatten!'

Deze pagina en alle Basisprincipes en Afgeleide Principes van de NORA zijn per 1 januari 2023 vervallen door nieuwe Bindende Architectuurafspraken: Kernwaarden van Dienstverlening, Kwaliteitsdoelen, Architectuurprincipes en Implicaties van Architectuurprincipes. Zie voor meer informatie het RFC Bindende architectuurafspraken 2022, goedgekeurd door de NORA Gebruikersraad op 13 september 2022.

Eigenschappen