Gewenste kwaliteit (begrip gegevensmanagement): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (Tekst vervangen - "{{Begrip |Definitie=" door "{{#element: |Elementtype=Begrip |Term met tooltip toelichten in heel NORA=Ja |Beschrijving=")
(3 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Begrip|
{{#element:
Definitie=alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.
|Elementtype=Begrip
|Term met tooltip toelichten in heel NORA=Ja
|Beschrijving=alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.
|Bron=
|Bron=
|Term=gewenste kwaliteit
|Term=gewenste kwaliteit
|Gebruik hoofdletters=Nee
|Gebruik hoofdletters=Nee
|Vastgesteld in=[[Expertgroep Gegevensmanagement]]
|Vastgesteld in=[[Expertgroep Gegevensmanagement]]
|Toelichting=
|Toelichting=Dit begrip is omschreven in de context van [[Gegevensmanagement]]. In andere contexten heeft dit begrip wellicht een andere betekenis.
 
{{#show: Gegevensmanagement (begrip) | ?Beschrijving}}<br>
}}
}}
==Verwante begrippen==
==Verwante begrippen==
* [[Is gerelateerd aan::Gegevensmanagement (begrip)|Gegevensmanagement]]
* [[Is gerelateerd aan::Gegevensmanagement (begrip)|Gegevensmanagement]]
* [[Is gerelateerd aan::Integraal (begrip)|Integraal]]
* [[Is gerelateerd aan::Integraal (begrip gegevensmanagement)|Integraal]]
* [[Is gerelateerd aan::Beheerst (begrip)|Beheerst]]
* [[Is gerelateerd aan::Beheerst (begrip gegevensmanagement)|Beheerst]]
* [[Is gerelateerd aan::Verwerken (begrip)|Verwerken]]
* [[Is gerelateerd aan::Verwerken (begrip gegevensmanagement)|Verwerken]]
* [[Is gerelateerd aan::Gegevens (begrip)|Gegevens]]
* [[Is gerelateerd aan::Gegevens (begrip gegevensmanagement)|Gegevens]]
* [[Is gerelateerd aan::Organisatie (begrip)|Organisatie]]
* [[Is gerelateerd aan::Organisatie (begrip gegevensmanagement)|Organisatie]]
* [[Is gerelateerd aan::op strategisch tactisch en operationeel niveau (begrip)|strategisch, tactisch en operationeel niveau]]
* [[Is gerelateerd aan::op strategisch tactisch en operationeel niveau (begrip gegevensmanagement)|strategisch, tactisch en operationeel niveau]]
* [[Is gerelateerd aan::Gewenste kwaliteit (begrip)|Gewenste kwaliteit]]
* [[Is gerelateerd aan::Beschikbaarheidheid (begrip gegevensmanagement)|Beschikbaarheid]]
* [[Is gerelateerd aan::Toegankelijkheid (begrip)|Toegankelijkheid]]
[[Categorie:Gegevensmanagement]]

Versie van 8 mei 2020 19:53


Beschrijving: alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.


Bron:
Vastgesteld in: Expertgroep Gegevensmanagement
Toelichting: Dit begrip is omschreven in de context van Gegevensmanagement. In andere contexten heeft dit begrip wellicht een andere betekenis.

Gegevensmanagement betreft het integraal en beheerst verwerken van gegevens in een organisatie zowel op strategisch tactisch als operationeel niveau met als doel de gewenste kwaliteit en beschikbaarheid te realiseren.


Wordt op andere pagina's toegelicht met een 'tooltip': Ja

Verwante begrippen[bewerken]