Gewenste kwaliteit (begrip gegevensmanagement): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (Tekst vervangen - "{{Begrip |Definitie=" door "{{#element: |Elementtype=Begrip |Term met tooltip toelichten in heel NORA=Ja |Beschrijving=")
k (Tekst vervangen - "|Bron=" door "|Heeft bron=")
 
Regel 3: Regel 3:
|Term met tooltip toelichten in heel NORA=Ja
|Term met tooltip toelichten in heel NORA=Ja
|Beschrijving=alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.
|Beschrijving=alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.
|Bron=
|Heeft bron=
|Term=gewenste kwaliteit
|Term=gewenste kwaliteit
|Gebruik hoofdletters=Nee
|Gebruik hoofdletters=Nee

Huidige versie van 13 jan 2021 om 13:57


Beschrijving: alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.


Bron:
Vastgesteld in: Expertgroep Gegevensmanagement
Toelichting: Dit begrip is omschreven in de context van Gegevensmanagement. In andere contexten heeft dit begrip wellicht een andere betekenis.

Gegevensmanagement betreft het integraal en beheerst verwerken van gegevens in een organisatie zowel op strategisch tactisch als operationeel niveau met als doel de gewenste kwaliteit en beschikbaarheid te realiseren.


Wordt op andere pagina's toegelicht met een 'tooltip': Ja

Verwante begrippen[bewerken]