2.2 Aansluiting op de eindgebruiker
Gebruikers zijn gewend aan een groot aanbod van kwalitatief goede apps vanuit de publieke app stores. Het “responsive maken” van websites of applicaties is een mogelijke stap om de mobiele gebruiker te bereiken. Dit levert echter niet altijd het gewenste resultaat op, bijvoorbeeld omdat een responsive website tekortschiet in de mogelijkheden tot personalisatie en offline werken. Onderzoek daarom bij het aanbieden van mobiele diensten hoe de gebruiker optimaal ondersteund kan worden. Houd hierbij rekening met factoren als tijdstip, locatie, activiteit, hoeveelheid informatie die getoond wordt op het scherm, hoeveelheid invoer via toetsenbord en mate van interactiviteit.
Op basis hiervan kan een keuze gemaakt worden op welke wijze een dienst beschikbaar gemaakt wordt. Deze keuze hoeft niet altijd een eenduidige oplossing te zijn, maar kan ook betekenen dat de dienst op meerdere kanalen aangeboden wordt. Op basis van de eigenschappen en behoeften van de gebruiker bepaalt de organisatie welke diensten mobiel aangeboden worden. De IT-afdeling helpt inzicht te krijgen in de nieuwste technieken en functionele mogelijkheden, die kunnen leiden tot bijgestelde of nieuwe behoeften.
Volgende pagina: 2.3 Doel en doelgroep
6 oktober 2025 14:06:23
8 augustus 2025 23:47:31
6 oktober 2025 14:06:23
6
Informatief
