ISOR:Geïnformeerd- informeren bij geen gevolg geven aan het verzoek: verschil tussen versies

Uit NORA Online
ISOR:Geïnformeerd- informeren bij geen gevolg geven aan het verzoek
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (versie, datum, invalshoek, tekstredactie, titel,)
k (redactie)
Regel 1: Regel 1:
{{#Element:
{{#element:
|Elementtype=Norm
|Elementtype=Norm
|ID=PRIV_U.03.03.06
|ID=PRIV_U.03.03.06
|Titel=Informatie over geen gevolg geven aan het correctieverzoek
|Titel=Informatie over geen gevolg geven aan het correctieverzoek
|Kent element met zelfde titel=Nee
|Is subnorm=Nee
|Versieaanduiding=3.3
|Versieaanduiding=3.3
|Gebruik in Nederlandse publieke sector=In gebruik
|Gebruik in Nederlandse publieke sector=In gebruik
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Practice=CIP
|Practice=CIP
|Publicatiedatum=2017/10/16
|Redactionele wijzigingsdatum=2020/06/13
|Redactionele wijzigingsdatum=2020/06/13
|Publicatiedatum=2017/10/16
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Stelling=Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven en informeert hij hem over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de AP en beroep bij de rechter in te stellen{{Noot|AVG|Art. 12 lid 4}}.
|Conformiteitsindicator=geïnformeerd
|Invalshoek=Onbekend
|Invalshoek=Onbekend
|Conformiteitsindicator=geïnformeerd
|Heeft bron=de Privacy Baseline
 
|Realiseert=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Stelling=Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven en informeert hij hem over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de AP en beroep bij de rechter in te stellen{{Noot|AVG|Art. 12 lid 1}}.
|Kent element met zelfde titel=Nee
 
|Is subnorm=Nee
|Toelichting=
|Voetnoten=Nee
|Voetnoten=Nee
|Heeft bron=de Privacy Baseline
|Heeft ouder=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Heeft ouder=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Realiseert=ISOR:Kwaliteitsmanagement
}}
}}

Versie van 13 jun 2020 20:27

Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven en informeert hij hem over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de AP en beroep bij de rechter in te stellenAVG Art. 12 lid 4.


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Kwaliteitsmanagement via de conformiteitsindicator geïnformeerd.

Grondslag