ISOR:Geïnformeerd- informeren bij geen gevolg geven aan het verzoek: verschil tussen versies

Uit NORA Online
ISOR:Geïnformeerd- informeren bij geen gevolg geven aan het verzoek
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (redactie)
k (titel aangepast)
 
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Norm
|Elementtype=Norm
|ID=PRIV_U.03.03.06
|ID=PRIV_U.03.03.05
|Titel=Informatie over geen gevolg geven aan het correctieverzoek
|Titel=Geïnformeerd, schriftelijk of op andere wijze
|Versieaanduiding=3.3
|Versieaanduiding=3.3
|Gebruik in Nederlandse publieke sector=In gebruik
|Gebruik in Nederlandse publieke sector=In gebruik
Regel 10: Regel 10:
|Redactionele wijzigingsdatum=2020/06/13
|Redactionele wijzigingsdatum=2020/06/13
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Stelling=Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven en informeert hij hem over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de AP en beroep bij de rechter in te stellen{{Noot|AVG|Art. 12 lid 4}}.
|Stelling=De verwerkingsverantwoordelijke reageert schriftelijk of met andere middelen; indien passend met elektronische middelen. Als de betrokkene daarom verzoekt kan de informatie, op voorwaarde dat de identiteit van de betrokkene met andere middelen bewezen is, mondeling worden meegedeeld{{Noot|AVG|Art. 12 lid 1}}.
|Conformiteitsindicator=geïnformeerd
|Conformiteitsindicator=geïnformeerd
|Invalshoek=Onbekend
|Invalshoek=Onbekend
|Toelichting=''NB: ID aangepast naar PRIV_U.03.03.05 was PRIV_U.03.03.06''
|Heeft bron=de Privacy Baseline
|Heeft bron=de Privacy Baseline
|Realiseert=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Realiseert=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Kent element met zelfde titel=Nee
|Is subnorm=Nee
|Voetnoten=Nee
|Heeft ouder=ISOR:Kwaliteitsmanagement
}}
}}

Huidige versie van 13 jun 2020 om 21:54

Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De verwerkingsverantwoordelijke reageert schriftelijk of met andere middelen; indien passend met elektronische middelen. Als de betrokkene daarom verzoekt kan de informatie, op voorwaarde dat de identiteit van de betrokkene met andere middelen bewezen is, mondeling worden meegedeeldAVG Art. 12 lid 1.

NB: ID aangepast naar PRIV_U.03.03.05 was PRIV_U.03.03.06

Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Kwaliteitsmanagement via de conformiteitsindicator geïnformeerd.

Grondslag