ISOR:Geïnformeerd- schriftelijk of op andere wijze: verschil tussen versies

Uit NORA Online
ISOR:Geïnformeerd- schriftelijk of op andere wijze
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (Tekst vervangen - '|Redactionele wijzigingsdatum=16-10-17' door '|Redactionele wijzigingsdatum=16-10-2017')
k (titel aangepast)
 
(4 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{#Element:
{{#element:
|ID=PRIV_U.03.03.07
|Titel=Geïnformeerd, schriftelijk of op andere wijze
|Elementtype=Norm
|Elementtype=Norm
|Is subnorm=0
|ID=PRIV_U.03.03.06
|Versieaanduiding=3.1
|Titel=Informatie over geen gevolg geven aan het correctieverzoek
|Versieaanduiding=3.3
|Gebruik in Nederlandse publieke sector=In gebruik
|Gebruik in Nederlandse publieke sector=In gebruik
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Practice=CIP
|Practice=CIP
|Redactionele wijzigingsdatum=16-10-2017
|Publicatiedatum=2017/10/16
|Publicatiedatum=16-10-17
|Redactionele wijzigingsdatum=2020/06/13
|Heeft bron=de Privacy Baseline
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Beveiligingsaspect=Uitvoering
|Stelling=De verwerkingsverantwoordelijke reageert schriftelijk of met andere middelen; indien passend met elektronische middelen. Als de betrokkene daarom verzoekt, kan de informatie, op voorwaarde dat de identiteit van de betrokkene met andere middelen bewezen is, mondeling worden meegedeeld.
|Stelling=Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven en informeert hij hem over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de AP en beroep bij de rechter in te stellen{{Noot|AVG|Art. 12 lid 4}}.
|Conformiteitsindicator=geïnformeerd
|Conformiteitsindicator=geïnformeerd
|Heeft ouder=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Invalshoek=Onbekend
|Toelichting=''NB: ID aangepast naar PRIV_U.03.03.06 was PRIV_U.03.03.07''
|Heeft bron=de Privacy Baseline
|Realiseert=ISOR:Kwaliteitsmanagement
|Realiseert=ISOR:Kwaliteitsmanagement
}}
}}
 

Huidige versie van 13 jun 2020 om 21:55

Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

Wanneer de verwerkingsverantwoordelijke geen gevolg geeft aan het verzoek van de betrokkene, deelt hij deze laatste onverwijld en uiterlijk binnen één maand na ontvangst van het verzoek mee waarom het verzoek zonder gevolg is gebleven en informeert hij hem over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de AP en beroep bij de rechter in te stellenAVG Art. 12 lid 4.

NB: ID aangepast naar PRIV_U.03.03.06 was PRIV_U.03.03.07

Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Kwaliteitsmanagement via de conformiteitsindicator geïnformeerd.

Grondslag