Herstellen data en clouddiensten bij calamiteiten en beschikbaar stellen

Uit NORA Online
ISOR:Herstellen data en clouddiensten bij calamiteiten en beschikbaar stellen /
Versie door Annemiekedewit (overleg | bijdragen) op 5 jan 2022 om 16:55 (afkorting eerste keer voluit)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Versie 2.0 van 1 juni 2021 van de BIO Thema-uitwerking Clouddiensten is vervangen door versie 2.1 van 29 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De data en clouddiensten worden in het geval van calamiteiten binnen de overeengekomen periode en maximale dataverlies hersteld en aan de Cloud Service Consumer (CSC) beschikbaar gesteld.


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Herstelfunctie voor data en clouddiensten via de conformiteitsindicator Herstelfunctie.

Grondslag

De grondslag voor dit principe is The Standard of Good Practice for Information Security 2018 BC1.3.9