Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode
ISOR:Overgaan tot exit buiten verstrijken contractperiode /
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Versie door Annemiekedewit (overleg | bijdragen) op 11 mei 2020 om 16:02 (data gewijzigd, status toegevoegd)
Versie 2.0 van 1 juni 2021 van de BIO Thema-uitwerking Clouddiensten is vervangen door versie 2.1 van 29 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
|
Stelling
De CSC kan, buiten het verstrijken van de contractperiode, besluiten over te gaan tot exit wanneer sprake is van aspecten die gerelateerd zijn aan:
- de contracten:
- niet beschikbaarheid zijn van afgesproken performance;
- eenzijdige wijziging door de CSP van het SLA;
- prijsverhoging.
- de geleverde prestatie/ondersteuning:
- onvoldoende compensatie voor storingen;
- niet leveren van de afgesproken beschikbaarheid of performance;
- gebrekkige support en/of ondersteuning.
- clouddienst(en):
- nieuwe eigenaar of nieuwe strategie;
- end-of life van de clouddienst(en);
- achterwege blijvende features.
Bovenliggende principe(s)
Deze norm realiseert het principe Exit-strategie clouddiensten via de conformiteitsindicator condities.
Grondslag
De grondslag voor dit principe is CIP-netwerk