Kanaal

Uit NORA Online
Versie door M.M.Vos (Overleg | bijdragen) op 18 feb 2015 om 19:21 (Woordje 'e-mail' verwijderd en toelichting toegevoegd uit Samenwerking & Dienstverlening - Kanaal en vorm zijn in S&D apart gehaald, 'e-mail' was daarmee in tegenspraak)

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken
Tekening van boek met a en z er op
Onderdeel van Begrippenkader NORANederlandse Overheid ReferentieArchitectuur


Definitie: Communicatiekanaal dat bij de dienstverlening wordt gebruikt. Elk kanaalCommunicatiekanaal dat bij de dienstverlening wordt gebruikt. Elk kanaal kent verschillende vormen waarin informatie kan worden gedeeld. kent verschillende vormen waarin informatie kan worden gedeeld.

Bron: NORA 3.0 Principes voor samenwerking en dienstverlening
Vastgesteld in: NORANederlandse Overheid ReferentieArchitectuur 3.0 Principes voor samenwerking en dienstverlening
Toelichting: Voorbeelden van kanalen zijn internet, post, telefonie, persoonlijk contact en televisie.Voorbeelden van vormen zijn website, e-mail, elektronisch bericht, brief, formulier, mailing, gesprek met callcenter, baliebezoek, huisbezoek en voorlichtingsfilm.