Ketensturing/Het besturen van ketens/inhoudelijke dimensie/kennis: verschil tussen versies

Uit NORA Online
< Ketensturing‎ | Het besturen van ketens‎ | inhoudelijke dimensie
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (typo)
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Pijler ketenbesturing inleiding}}
{{Pijler ketenbesturing inleiding}}
=Pijler 7: Kennis van de keten=
{{ketensturing}}
=== Pijler 7: kennis van de keten ===


Bestuurders, managers en medewerkers die een rol spelen in de keten, moeten voldoende kennis hebben van de ketendoelstelling, werkafspraken, belangrijke informatie over elkaars organisaties en elkaars belangen en prioriteiten.  
Bestuurders, managers en medewerkers die een rol spelen in de keten, moeten voldoende kennis hebben van de ketendoelstelling, werkafspraken, belangrijke informatie over elkaars organisaties en elkaars belangen en prioriteiten.  
Regel 7: Regel 8:
   
   
Iedere ketenspeler moet goed zicht hebben op de keten als geheel, op het uiteindelijke product van de keten en op de ketendoelstelling. Die kennis creëert de betrokkenheid die nodig is om de bijdrage aan de keten te leveren die gevraagd wordt.
Iedere ketenspeler moet goed zicht hebben op de keten als geheel, op het uiteindelijke product van de keten en op de ketendoelstelling. Die kennis creëert de betrokkenheid die nodig is om de bijdrage aan de keten te leveren die gevraagd wordt.
Pijler 7: 'kennis van de keten' hoort bij de [[Ketensturing/Het besturen van ketens/inhoudelijke dimensie|inhoudelijke dimensie]].

Versie van 19 aug 2013 16:40


Ketensturing richt zich in essentie op vier dimensies: cultuur, relatie, procedure en inhoud. Voor elke dimensie worden twee aandachtspunten voor besturing onderkend, pijlers genaamd. Deze 8 pijlers vormen het fundament van een adequaat besturingsmodel voor ketens en worden beschreven in 'Het besturen van ketens'


Pijler 7: kennis van de keten

Bestuurders, managers en medewerkers die een rol spelen in de keten, moeten voldoende kennis hebben van de ketendoelstelling, werkafspraken, belangrijke informatie over elkaars organisaties en elkaars belangen en prioriteiten.

Ketenspelers kunnen hun ketenwerk alleen goed doen als zij zien in welke schakel van de keten zij opereren, wat zij mogen verwachten van de vorige schakels, en wat zij geacht worden op te leveren aan de volgende schakels.

Iedere ketenspeler moet goed zicht hebben op de keten als geheel, op het uiteindelijke product van de keten en op de ketendoelstelling. Die kennis creëert de betrokkenheid die nodig is om de bijdrage aan de keten te leveren die gevraagd wordt.

Pijler 7: 'kennis van de keten' hoort bij de inhoudelijke dimensie.