Kwaliteitsdoelen: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(→‎Vertrouwen: typo correctie in query)
k (typo: Lwa;iteitsdoelen -> Kwaliteitsdoelen)
Regel 5: Regel 5:
Het zal in de praktijk voor een overheidsorganisatie niet altijd mogelijk zijn om volledig en aan ál de Kwaliteitsdoelen te voldoen. Waar het om gaat, is dat een overheidsorganisatie die doelen onderschrijft, daartoe samenwerkt met andere (overheids)organisaties en actief stuurt op het behalen van deze doelen. De Kwaliteitsdoelen zijn daarmee richtinggevend en bieden ruimte voor interpretatie.  
Het zal in de praktijk voor een overheidsorganisatie niet altijd mogelijk zijn om volledig en aan ál de Kwaliteitsdoelen te voldoen. Waar het om gaat, is dat een overheidsorganisatie die doelen onderschrijft, daartoe samenwerkt met andere (overheids)organisaties en actief stuurt op het behalen van deze doelen. De Kwaliteitsdoelen zijn daarmee richtinggevend en bieden ruimte voor interpretatie.  


De Lwa;iteitsdoelen komen voort uit de vijf [[Kernwaarden van Dienstverlening]] en zijn de logische gevolgtrekking van die kernwaarden: Als de Dienstverlening Toekomstgericht moet zijn, wat betekent dat dan? De Kwaliteitsdoelen zijn in de plaats gekomen van de NORA Basisprincipes.
De Kwaliteitsdoelen  komen voort uit de vijf [[Kernwaarden van Dienstverlening]] en zijn de logische gevolgtrekking van die kernwaarden: Als de Dienstverlening Toekomstgericht moet zijn, wat betekent dat dan? De Kwaliteitsdoelen zijn in de plaats gekomen van de NORA Basisprincipes.
==Alle NORA Doelen per voorgestelde Kernwaarde van Dienstverlening==
==Alle NORA Doelen per voorgestelde Kernwaarde van Dienstverlening==
===[[Vertrouwen]]===
===[[Vertrouwen]]===

Versie van 9 nov 2021 16:49

In de Publieke review Kernwaarden van Dienstverlening en bijbehorende Kwaliteitsdoelen en Architectuurprincipes van oktober 2021 zijn Kwaliteitsdoelen gedefinieerd als: Gewenste kenmerken van overheidsdienstverlening vanuit het perspectief van de wensen van de samenleving, de burgers en bedrijven..

Kwaliteitsdoelen beschrijven aan welke kwaliteitskenmerken overheidsdienstverlening moet voldoen, gemotiveerd vanuit de NORA kernwaarden. Ze doen geen uitspraken over de wijze waarop deze doelen moeten worden gerealiseerd (het hoe). Dat wordt uitgewerkt in de Architectuurprincipes en de onderliggende implicaties. NORA Kwaliteitsdoelen helpen bij het schrijven van (strategische) plannen en wet- en regelgeving.

Het zal in de praktijk voor een overheidsorganisatie niet altijd mogelijk zijn om volledig en aan ál de Kwaliteitsdoelen te voldoen. Waar het om gaat, is dat een overheidsorganisatie die doelen onderschrijft, daartoe samenwerkt met andere (overheids)organisaties en actief stuurt op het behalen van deze doelen. De Kwaliteitsdoelen zijn daarmee richtinggevend en bieden ruimte voor interpretatie.

De Kwaliteitsdoelen komen voort uit de vijf Kernwaarden van Dienstverlening en zijn de logische gevolgtrekking van die kernwaarden: Als de Dienstverlening Toekomstgericht moet zijn, wat betekent dat dan? De Kwaliteitsdoelen zijn in de plaats gekomen van de NORA Basisprincipes.

Alle NORA Doelen per voorgestelde Kernwaarde van Dienstverlening[bewerken]

Vertrouwen[bewerken]

Veilig[bewerken]

Toekomstgericht[bewerken]

Doeltreffend[bewerken]

Doelmatig[bewerken]

Alle NORA Doelen in Concept[bewerken]

De volgende doelen maken onderdeel uit van de publieke review:

(Download alle doelen met beschrijving als csv)