NORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (M.M.Vos heeft de pagina Nora 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening hernoemd naar NORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening zonder een doorverwijzing achter te laten: Hoofdletters NORA)
k (Tekst vervangen - '{{Element' door '{{#element:')
Regel 1: Regel 1:
{{Element
{{#element:
|Elementtype=Bron
|Elementtype=Bron
|Paginanaam=Nora 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
|Paginanaam=Nora 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening

Versie van 13 feb 2015 16:07



Eigenschappen

Publicatiedatum2010/09/29
OrganisatieNORA
LocatieDen Haag
Interne verwijzingMedia:Nora 3.0 principes voor samenwerking en dienstverlening.pdf

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt
Enterprise-architectuur (Begrip)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Aanvullend kanaal (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Afnemer heeft inzage (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Afspraken vastgelegd (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Automatische dienstverlening (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Baseline kwaliteit diensten (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Bronregistraties zijn leidend (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Bundeling van diensten (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Continuïteit van de dienst (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Controle op juistheid volledigheid en tijdigheid (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
De dienstverlener voldoet aan de norm (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Diensten vullen elkaar aan (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Diensten zijn herbruikbaar (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Doelbinding (AP) (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Een verantwoordelijke organisatie (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Eenmalige uitvraag (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Gebruik de landelijke bouwstenen (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Gebruik open standaarden (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Gebruik standaard oplossingen (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Gelijkwaardig resultaat ongeacht kanaal (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Identificatie authenticatie en autorisatie (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Identificatie informatie-objecten (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Informatie-objecten systematisch beschreven (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Informatiebeveiliging door zonering en filtering (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Nauwkeurige dienstbeschrijving (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
No wrong door (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Ontkoppelen met diensten (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Onweerlegbaarheid (principe) (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
PDCA-cyclus in besturing kwaliteit (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Persoonlijke benadering (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Perspectief gebruiker (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Positioneer de dienst (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Proactief aanbieden (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Ruimtelijke informatie via locatie (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Sturing kwaliteit op het hoogste niveau (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Terugmelden aan bronhouder (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Transparante dienstverlening (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Uitgangssituatie herstellen (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Verantwoording besturing kwaliteit (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Verantwoording dienstlevering mogelijk (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening
Voorkeurskanaal internet (Afgeleid principe)Heeft bronNORA 3.0 Principes voor Samenwerking en Dienstverlening

Onderdeel van NORA 3.0.