NORA Gebruikersdag 29 november 2018: verschil tussen versies

Uit NORA Online
NORA Gebruikersdag 29 november 2018
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(eerste invulling)
(uitnodiging toegevoegd)
Regel 1: Regel 1:
[[Categorie:Zaakgericht werken]][[Categorie:Mobility]][[Categorie:Ketensturing]][[Categorie:IAM]]__NOTOC__
[[Categorie:Zaakgericht werken]][[Categorie:Mobility]][[Categorie:Ketensturing]][[Categorie:IAM]]__NOTOC__
==Oorspronkelijke uitnodiging==
==Uitnodiging==
Bekijk de {{Bestand met info|Uitnodiging Gebruikersdag NORA 29 november 2018.pdf|originele uitnodiging}} in pdf of hieronder:
Bekijk de {{Bestand met info|uitnodiging 29 november definitief.pdf|uitnodiging}} in pdf of hieronder:
{{Uitklap
{{Uitklap
|kop=Wat en wanneer?
|kop=Wat en wanneer?

Versie van 31 okt 2018 10:01

Uitnodiging[bewerken]

Bekijk de uitnodiging (PDF, 254 kB) in pdf of hieronder:

Wat en wanneer?

Hierbij nodigen we je van harte uit voor de NORA Gebruikersdag van 29 november: een aantal inhoudelijke sessies rondom de vergadering van de NORA Gebruikersraad. Het programma begint om 12.30 uur en vanaf 17.00 uur ronden we af met een netwerkborrel. We beginnen met een centrale aftrap, gevolgd door drie rondes van themasessies.

Meer informatie en aanmelden

Meer informatie over alle sessies vind je hier op noraonline. Je kunt ook op de titel van een sessie klikken in deze uitnodiging. Kies per ronde één sessie en schrijf je in op de pagina van die sessie via Aanmelden. Je mag uiteraard ook maar aan één ronde deelnemen of een ronde overslaan.

Schrijf je in voor ronde 1, dan rekenen we op je bij de opening. Sta je op de lijst voor ronde 3, dan rekenen we op je bij de borrel. Wil je daar van afwijken, neem dan even contact op via nora@ictu.nl.

Uiterste inschrijvingsdatum: 26 november (voor 17.00 uur)

Voor wie?

NORA is van, voor en door alle professionals in de publieke sector die bezig zijn met architectuur (Enterprise / Business / Informatie / Gegevens / ICT / enz.). De afspraken die we maken zijn bedoeld om digitale dienstverlening aan burgers en bedrijven mogelijk te maken en de kwaliteit er van te verbeteren.

En om zeker te zijn dat we de juiste afspraken maken hebben we veel input nodig: van experts op een bepaald gebied en van de mensen die er in de praktijk mee moeten werken. Vanuit beleid en uitvoering, ambtenaren en externen, generalisten en specialisten, vanuit alle bestuurslagen en alle domeinen.

Jullie kennis, ervaring, behoeften en vragen zijn de puzzelstukjes waarmee de architectuur voor de Nederlandse publieke sector groeit.

Waarom meedoen met NORA?

De themasessies zijn opgezet om je actief na te laten denken over je eigen praktijk en die te vergelijken met die van anderen. Door de aanwezigheid van experts en gebruikers is het een goede gelegenheid om bestaande kennis te verrijken en nieuwe inzichten op te doen.

Het is bovendien de beste manier om zeker te weten dat jouw perspectief en dat van je organisatie meegenomen wordt in de weergave van een bepaald thema in NORA. We kunnen voorbeelden, best practices en handreikingen zo inrichten dat jij en je collega’s er meerwaarde uit kunnen halen. En als dat uiteindelijk leidt tot bindende afspraken (NORA principes) zal dat je niet overvallen.

Waar?

The Hague Security Delta: Wilhelmina van Pruisenweg 104, 2595 AN Den Haag, Nederland. V. Direct naast Station Den Haag Laan van NOI, 5 minuten vanaf Station Den Haag Centraal via trein, randstadrail 3 en 4 of metro E. Plan direct je route op 9292.

NB: alleen toegang voor aangemelde bezoekers. Wie zich niet heeft aangemeld vóór 26 november 17.00 uur komt het pand dus niet in!

Programma[bewerken]

12.30 uur: Opening[bewerken]

Opening door Nadeem Taverne, voorzitter NORA Gebruikersraad. De zaal is open vanaf 12.00 uur (er is koffie en thee beschikbaar). Houd er rekening mee dat het aanmelden bij binnenkomst even tijd in beslag kan nemen.

13.00 uur - 14.00 uur: Ronde 1 Themasessies[bewerken]

(Klik op de naam van de sessie voor de volledige beschrijving)

SessieDoel
Themasessie Review IAM - wat waren de reacties en hoe gaan we verder?De stand van zaken van het thema Identity & Access Management bij NORA delen en de vervolgstappen schetsen
Themasessie Samenwerken in ketens is een vakDelen van de visie en ervaringen die voortkomen uit 12 jaar professioneel samenwerken in de Loonaangifteketen

14.15 uur - 15.45 uur: Ronde 2 Themasessies[bewerken]

(Klik op de naam van de sessie voor de volledige beschrijving)

SessieDoel
Themasessie De app wordt volwassen - kansen en valkuilenKennis delen over de (on)mogelijkheden van apps voor digitale dienstverlening
Themasessie Single Digital Gateway - wat komt er op ons af vanuit Europa?Aandacht vragen voor de grote impact die SDG en andere Europese ontwikkelingen gaan hebben op onze Nederlandse architectuur en hierover van mening wisselen met de aanwezigen
Themasessie Zaakgericht Werken aan één overheidDelen van praktijkkennis, tips en concrete vragen over zaakgericht samenwerken in ketens. Bijdragen aan de doorontwikkeling van het thema Zaakgericht Werken in NORA.

16.00 uur - 17.00 uur: Ronde 3, Themasessie en Gebruikersraad[bewerken]

(Klik op de naam van de sessie voor de volledige beschrijving)

SessieDoel
NORA Gebruikersraad/2018-11-29Inhoudelijke besluitvorming, visievorming, knelpunten benoemen.
Themasessie Doop van de DERA, de jongste dochter van NORALaten zien hoe de Digitaal Erfgoed Referentie Architectuur tot stand is gekomen, wat hiervan de meerwaarde is en wat voor consequenties dat heeft voor de deelnemers

17.00 uur Netwerkborrel[bewerken]

Iedereen die deelgenomen heeft aan (een onderdeel van) de NORA Gebruikersdag is welkom om verder te praten met een drankje.