NORA Gebruikersdag 29 november 2018: verschil tussen versies

Uit NORA Online
NORA Gebruikersdag 29 november 2018
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(met categorie Architectuur Internationaal)
(typo in kostenloos verholpen)
Regel 70: Regel 70:
|tekst=ICTU/HSD, Wilhelmina van Pruisenweg 104, 2595 AN Den Haag. Direct naast Station Den Haag Laan van NOI, 5 minuten vanaf Station Den Haag Centraal via trein, randstadrail 3 en 4 of metro E. ([https://goo.gl/maps/E3ijLYzvQ9P2 route plannen])
|tekst=ICTU/HSD, Wilhelmina van Pruisenweg 104, 2595 AN Den Haag. Direct naast Station Den Haag Laan van NOI, 5 minuten vanaf Station Den Haag Centraal via trein, randstadrail 3 en 4 of metro E. ([https://goo.gl/maps/E3ijLYzvQ9P2 route plannen])


Alleen toegang voor aangemelde bezoekers. Wil je voorafgaand aan de Gebruikersdag lunchen in de kantine van ICTU, houd er dan rekening mee dat je hier alleen met een pinpas kunt afrekenen. Uiteraard zorgen we vanuit NORA voor drinken tijdens en tussen de sessies en is ook de borrel na afloop kostenloos.
Alleen toegang voor aangemelde bezoekers. Wil je voorafgaand aan de Gebruikersdag lunchen in de kantine van ICTU, houd er dan rekening mee dat je hier alleen met een pinpas kunt afrekenen. Uiteraard zorgen we vanuit NORA voor drinken tijdens en tussen de sessies en is ook de borrel na afloop kosteloos.
}}
}}
[[Categorie:Gebruikersdag 29 november 2018]]
[[Categorie:Gebruikersdag 29 november 2018]]

Versie van 9 nov 2018 13:25

logo van de NORA Gebruikersdag, NORA logo met puzzelstukken die aan een tak groeien.

Uitnodiging[bewerken]

Bekijk de uitnodiging (PDF, 254 kB) in pdf, of onder het programma als webpagina.

Programma[bewerken]

Aanmelden via Pleio

12.30 uur: Opening[bewerken]

Opening door Nadeem Taverne, voorzitter NORA Gebruikersraad. De zaal is open vanaf 12.00 uur (er is koffie en thee beschikbaar).

13.00 uur - 14.00 uur: Ronde 1 Themasessies[bewerken]

(Klik op de naam van de sessie voor de volledige beschrijving)

SessieDoel
Themasessie Review IAM - wat waren de reacties en hoe gaan we verder?De stand van zaken van het thema Identity & Access Management bij NORA delen en de vervolgstappen schetsen
Themasessie Samenwerken in ketens is een vakDelen van de visie en ervaringen die voortkomen uit 12 jaar professioneel samenwerken in de Loonaangifteketen

14.15 uur - 15.45 uur: Ronde 2 Themasessies[bewerken]

(Klik op de naam van de sessie voor de volledige beschrijving)

SessieDoel
Themasessie De app wordt volwassen - kansen en valkuilenKennis delen over de (on)mogelijkheden van apps voor digitale dienstverlening
Themasessie Single Digital Gateway - wat komt er op ons af vanuit Europa?Aandacht vragen voor de grote impact die SDG en andere Europese ontwikkelingen gaan hebben op onze Nederlandse architectuur en hierover van mening wisselen met de aanwezigen
Themasessie Zaakgericht Werken aan één overheidDelen van praktijkkennis, tips en concrete vragen over zaakgericht samenwerken in ketens. Bijdragen aan de doorontwikkeling van het thema Zaakgericht Werken in NORA.

16.00 uur - 17.00 uur: Ronde 3, Themasessie en Gebruikersraad[bewerken]

(Klik op de naam van de sessie voor de volledige beschrijving)

SessieDoel
NORA Gebruikersraad/2018-11-29Inhoudelijke besluitvorming, visievorming, knelpunten benoemen.
Themasessie Doop van de DERA, de jongste dochter van NORALaten zien hoe de Digitaal Erfgoed Referentie Architectuur tot stand is gekomen, wat hiervan de meerwaarde is en wat voor consequenties dat heeft voor de deelnemers

17.00 uur Netwerkborrel[bewerken]

Iedereen die deelgenomen heeft aan (een onderdeel van) de NORA Gebruikersdag is welkom om verder te praten met een drankje.

Tekst uitnodiging als webpagina[bewerken]

Wat en wanneer?

Hierbij nodigen we je van harte uit voor de NORA Gebruikersdag van 29 november: een aantal inhoudelijke sessies rondom de vergadering van de NORA Gebruikersraad. Het programma begint om 12.30 uur en vanaf 17.00 uur ronden we af met een netwerkborrel. We beginnen met een centrale aftrap, gevolgd door drie rondes van themasessies.

Meer informatie en aanmelden

Meer informatie over alle sessies vind je hier op noraonline. Je kunt op de titel van een sessie klikken om naar de pagina van die sessie te gaan. Kies per ronde één sessie en schrijf je voor alle sessies tegelijk in met de link Aanmelden via Pleio. (Het is niet nodig een Pleio-account aan te maken om je in te schrijven). Je mag uiteraard ook een ronde overslaan als dat beter uitkomt. Ben je ingeschreven voor ronde 1, dan rekenen we op je bij de opening. Sta je op de lijst voor ronde 3, dan rekenen we op je bij de borrel. Wil je daar van afwijken, neem dan even contact op via nora@ictu.nl.

Uiterste inschrijvingsdatum: 26 november (voor 17.00 uur)

Voor wie?

NORA is van, voor en door alle professionals in de publieke sector die bezig zijn met architectuur (Enterprise / Business / Informatie / Gegevens / ICT / enz.). De afspraken die we maken zijn bedoeld om digitale dienstverlening aan burgers en bedrijven mogelijk te maken en de kwaliteit er van te verbeteren.

En om zeker te zijn dat we de juiste afspraken maken hebben we veel input nodig: van experts op een bepaald gebied en van de mensen die er in de praktijk mee moeten werken. Vanuit beleid en uitvoering, ambtenaren en externen, generalisten en specialisten, vanuit alle bestuurslagen en alle domeinen.

Jullie kennis, ervaring, behoeften en vragen zijn de puzzelstukjes waarmee de architectuur voor de Nederlandse publieke sector groeit.

Waarom meedoen met NORA?

De themasessies zijn opgezet om je actief na te laten denken over je eigen praktijk en die te vergelijken met die van anderen. Door de aanwezigheid van experts en gebruikers is het een goede gelegenheid om bestaande kennis te verrijken en nieuwe inzichten op te doen.

Het is bovendien de beste manier om zeker te weten dat jouw perspectief en dat van je organisatie meegenomen wordt in de weergave van een bepaald thema in NORA. We kunnen voorbeelden, best practices en handreikingen zo inrichten dat jij en je collega’s er meerwaarde uit kunnen halen. En als dat uiteindelijk leidt tot bindende afspraken (NORA principes) zal dat je niet overvallen.

Waar?

ICTU/HSD, Wilhelmina van Pruisenweg 104, 2595 AN Den Haag. Direct naast Station Den Haag Laan van NOI, 5 minuten vanaf Station Den Haag Centraal via trein, randstadrail 3 en 4 of metro E. (route plannen)

Alleen toegang voor aangemelde bezoekers. Wil je voorafgaand aan de Gebruikersdag lunchen in de kantine van ICTU, houd er dan rekening mee dat je hier alleen met een pinpas kunt afrekenen. Uiteraard zorgen we vanuit NORA voor drinken tijdens en tussen de sessies en is ook de borrel na afloop kosteloos.