NORA Gebruikersraad/2018-09-18: verschil tussen versies

Uit NORA Online
< NORA Gebruikersraad
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Agenda geplaatst)
(Kleine wijziging in de opmaak)
Regel 3: Regel 3:
| Datum=2018-09-18
| Datum=2018-09-18
| Tijd=15.00-17.00 uur
| Tijd=15.00-17.00 uur
| Locatie=ICTU, Zaal EL1-04 (1e etage), Wilhelmina van Pruisenweg 104 (t.o. station Laan van NOI),
| Locatie=ICTU  
DEN HAAG
| Doel=Inhoudelijke besluitvorming, visievorming, knelpunten benoemen.
| Doel=Inhoudelijke besluitvorming, visievorming, knelpunten benoemen.
| Doelgroep=Leden van de NORA Gebruikersraad (architecturen & stakeholders).
| Doelgroep=Leden van de NORA Gebruikersraad (architecturen & stakeholders).
Regel 16: Regel 15:
Aanmelden voor de Gebruikersraad gaat zoals gebruikelijk door de outlook-uitnodiging te accepteren.  
Aanmelden voor de Gebruikersraad gaat zoals gebruikelijk door de outlook-uitnodiging te accepteren.  


Agenda Gebruikersraad 18 september: 15.00 - 17.00u.
'''Adres:'''
ICTU, Zaal EL1-04 (1e etage)
Wilhelmina van Pruisenweg 104 (t.o. station Laan van NOI),
DEN HAAG
https://www.ictu.nl/hoe-bereikt-u-ons
 
Agenda Gebruikersraad 32: 15.00 - 17.00u.


==14.45 - 15.00u Inloop en koffie==
==14.45 - 15.00u Inloop en koffie==
Regel 50: Regel 55:
: '''→Ter informatie'''
: '''→Ter informatie'''


==15.55 - 16.05u - Pauze==
==15.55 - 16.05u Pauze==




Regel 58: Regel 63:
: '''→Discussie'''
: '''→Discussie'''


==17.00 - 17.30u - Afsluitende borrel==
==17.00 - 17.30u Afsluitende borrel==

Versie van 11 sep 2018 11:01


Bijeenkomst van NORA Gebruikersraad op dinsdag 18 september 2018, 15.00-17.00 uur, locatie: ICTU.
Doel: Inhoudelijke besluitvorming, visievorming, knelpunten benoemen.
Doelgroep: Leden van de NORA Gebruikersraad (architecturen & stakeholders). .


Oorspronkelijke uitnodiging[bewerken]

Aanmelden voor de Gebruikersraad gaat zoals gebruikelijk door de outlook-uitnodiging te accepteren.

Adres: ICTU, Zaal EL1-04 (1e etage) Wilhelmina van Pruisenweg 104 (t.o. station Laan van NOI), DEN HAAG https://www.ictu.nl/hoe-bereikt-u-ons

Agenda Gebruikersraad 32: 15.00 - 17.00u.

14.45 - 15.00u Inloop en koffie[bewerken]

15.00 - 15.55u Opening Vergadering - Nadeem Taverne[bewerken]

Mededelingen en gevraagde besluiten:

  • Actiepunten vorige bijeenkomst, zie NORA Gebruikersraad/2018-05-29
  • Een enquête over ervaringen met de Basisprincipes / Afgeleide Principes (Robert ten Wessel / Martin van de Berg)


In het hergebruik door DNB van een aantal principes ontstond feedback op de inhoud en formulering van deze principes. Er ligt een voorstel om een inventarisatie te houden via bijvoorbeeld een schriftelijke enquete waarin wordt gevraagd naar ervaringen met de BP’s en AP’s in termen van wat er mist, wat er uit kan, hoe ze toegepast en gahandhaafd worden etc.

→Ter informatie

Voortgang Speerpunten (toelichting A4)[bewerken]

Actuele thema’s die worden uitgewerkt:

  1. Digitale Identificatie en Authenticatie: Eric Brouwer
  2. Digitale Mobiliteit: Ludwina van der Wijst
  3. Privacy by Design: Marc Gerrard
  4. Architectuur van het Toezicht: Marieke Vos
→Ter informatie

Andere Ontwikkelingen - Norbert Jansen[bewerken]

Projectmanager Norbert Jansen ligt toe welke andere actuele onderwerpen onder de vlag van NORA doorlopen en wat daarvan de status is.

→Ter informatie

Gebruikersraad - o.l.v. voorzitter[bewerken]

Bespreking en discussie van lopende doorontwikkeling

Gebruikersraad bespreekt lopende ontwikkelingen en stuurt waar gewenst bij.
→Ter informatie

15.55 - 16.05u Pauze[bewerken]

16.05 - 17.00u Evaluatie Gebruikersraad - Dialoog en aftrap Nadeem Taverne[bewerken]

De Gebruikersraad is van functie veranderd nu de thema’s in aparte trajecten in workshop vorm worden besproken. De GR komt nog een paar keer per jaar bij elkaar om vooral besluiten te nemen en sturing te geven aan de lopende en toekomstige ontwikkeling van NORA. Nadeem Taverne doet een aftrap en daarna is er tijd om met de vaste leden van de Gebruikersraad te evalueren hoe dat momenteel loopt en of dat volgens de deelnemers de gewenste invulling is. Zie toegevoegde sheets.

→Discussie

17.00 - 17.30u Afsluitende borrel[bewerken]