Online dispute resolution system

Uit NORA Online
Versie door M.M.Vos (overleg | bijdragen) op 13 jun 2016 om 18:22 (aangemaakt op basis overzicht internationale gegevensuitwisseling)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen




Beschrijving[bewerken]

Het doel van de ODR DSI is een online platform voor het behandelen van conflicten tussen consumenten en bedrijven uit grensoverschrijdende handel. Dit is een wettelijke verplichting onder 2013/524/EU, die geldt per 9 januari 2016. Hiertoe dienen de nationale alternative dispute resolution (ADR) systemen, een voorwaarde van Directive 2013/11/EU, interoperabel te zijn en een online portaal te worden opgezet en getest.

Een succesvolle pilot werd afgerond in oktober 2013 en juni 2014. Deze DSI heeft dan ook een zeer hoge volwassenheid. De call voor deze DSI sluit op 15 maart 2016, en met een duur van 18 maanden zou dit werkpakket eind 2017 afgerond moeten zijn.



Informatie[bewerken]

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=EN

Relaties[bewerken]

VertrekpuntRelatieEindpunten
Online dispute resolution systemIs gerelateerd aan

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt