Overheid Mobility Overleg

Uit NORA Online
Versie door Rvwessel (overleg | bijdragen) op 5 apr 2017 om 14:20 (Link naar bestand toegevoegd)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Omo.jpg

Het Overheid Mobility Overleg had haar kick-off op 21 mei 2015 en was bedoeld om kennis uit te wisselen over het thema Mobility binnen de publieke sector.

Het belang van de inzet van mobile apparaten op kantoor en bij burger en bedrijf neemt steeds verder toe. Van een aantal onderdelen in de overheid weten we dat dit wordt aangegrepen om de dienstverlening of interne werkprocessen te verbeteren. Andere overheden zijn nog in de oriënterende fase. Met vijf bijeenkomsten heeft de NORA geholpen om concrete vragen over mobility in kaart te brengen en oplossingen te delen.

Op de eerste bijeenkomst waren vertegenwoordigers van 15 verschillende overheidsorganisaties, van gemeente tot rijk en van uitvoerders tot het bureau van de digicommissaris.

De kennis is gedeeld aan de hand van een actueel vraagstuk van één van de deelnemers. De werkwijze was om de inbrenger concreet advies te geven waar hij/zij morgen mee aan de slag kon. Verder zijn er grotere issues en subthema's geïdentificeerd die in latere sessies uitgediept zijn, is ervaring gedeeld en geholpen om vanuit een ander perspectief naar elkaars issues te kijken. Het was een mooie mix van organisaties met veel ervaring in Mobility, zoals de Belastingdienst, organisaties die midden in hun eerste mobility-projecten zitten en organisaties die zich aan het (her-)bezinnen zijn.

De geplande data voor de bijeenkomsten waren:

  • 21 mei 2015 (kick-off)
  • 24 juni 2015
  • 23 september 2015
  • 25 november 2015
  • 20 januari 2016
  • 16 maart 2016

In november 2016 hebben deze bijeenkomsten geresulteerd in de slotnotitie Overheids Mobility Overleg (PDF, 407 kB).