Persoonlijke benadering: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (1 versie: Import EO 26-03-2012 - Afgeleide principes)
(R)
Regel 1: Regel 1:
{{Element |Elementtype=Afgeleid principe |Paginanaam=Persoonlijke benadering|Stelling=De dienst benadert geïdentificeerde afnemers op persoonlijke wijze.
{{Element |Elementtype=Afgeleid principe |Paginanaam=Persoonlijke benadering|Stelling=De dienst benadert geïdentificeerde afnemers op persoonlijke wijze.
|Toelichting rationale=Afnemers verwachten dat de dienstverlener hun voorkeuren en specifieke wensen onthoudt en daarmee rekening houdt. Wanneer de afnemer geïdentificeerd is, zijn diens gegevens en mogelijke voorkeuren ook bekend. De dienst moet het mogelijk maken om op basis van deze informatie het verdere contact vorm te geven. Dit principe is met name relevant voor diensten waarbij de afnemer bekend is, zoals vertrouwelijke of zaakgerelateerde diensten.
|Rationale=Afnemers verwachten dat de dienstverlener hun voorkeuren en specifieke wensen onthoudt en daarmee rekening houdt. Wanneer de afnemer geïdentificeerd is, zijn diens gegevens en mogelijke voorkeuren ook bekend. De dienst moet het mogelijk maken om op basis van deze informatie het verdere contact vorm te geven. Dit principe is met name relevant voor diensten waarbij de afnemer bekend is, zoals vertrouwelijke of zaakgerelateerde diensten.
|Realiseert=Toegankelijk, Proactief,
|Realiseert=Toegankelijk, Proactief,
|Gerelateerd=Automatische dienstverlening, Proactief aanbieden,
|Gerelateerd=Automatische dienstverlening, Proactief aanbieden,
Regel 7: Regel 7:
allergieën van patiënten. Bij veel diensten kan de afnemer een voorkeur aangeven voor
allergieën van patiënten. Bij veel diensten kan de afnemer een voorkeur aangeven voor
e-mail of post, voor het ontvangen van berichten.
e-mail of post, voor het ontvangen van berichten.
|Toelichting implicaties=* De dienstverlener slaat klantcontactinformatie op (contactmomenten-, personen, afgenomen diensten en voorkeuren) en bouwt op basis hiervan klantbeelden (zie definitie) op.
|Implicaties=* De dienstverlener slaat klantcontactinformatie op (contactmomenten-, personen, afgenomen diensten en voorkeuren) en bouwt op basis hiervan klantbeelden (zie definitie) op.
* De dienst wordt aangevraagd en geleverd op basis van deze klantbeelden.  
* De dienst wordt aangevraagd en geleverd op basis van deze klantbeelden.  
* Dit klantbeeld is beschikbaar in alle contactfuncties (zie definitie) wanneer er contact is met de afnemer
* Dit klantbeeld is beschikbaar in alle contactfuncties (zie definitie) wanneer er contact is met de afnemer

Versie van 4 mrt 2014 15:21

NB: Deze pagina maakt deel uit van de Historie van de NORA en kan verouderde informatie bevatten!'

Deze pagina en alle Basisprincipes en Afgeleide Principes van de NORA zijn per 1 januari 2023 vervallen door nieuwe Bindende Architectuurafspraken: Kernwaarden van Dienstverlening, Kwaliteitsdoelen, Architectuurprincipes en Implicaties van Architectuurprincipes. Zie voor meer informatie het RFC Bindende architectuurafspraken 2022, goedgekeurd door de NORA Gebruikersraad op 13 september 2022.

Eigenschappen