Procedure aanmelden en wijzigen standaarden Forum Standaardisatie

Uit NORA Online
Versie door L.Siegerist (overleg | bijdragen) op 26 sep 2018 om 09:53 (Tekst overgezet van pagina standaarden naar deze pagina)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Toetsingsprocedure voor de lijsten met open standaarden

De toetsingsprocedure voor de opname van een standaard op een van de lijsten bestaat uit de volgende stappen:

  1. Aanmelding
  2. Intake
  3. Expertonderzoek
  4. Openbare consultatie
  5. Advisering door het Forum Standaardisatie
  6. Vaststelling door het Overheidsbreed Beleidsoverleg Digitale Overheid


Schematische weergave van de toetsingsprocedure
Schematische weergave van het toetsingsprocedure

De procedure geldt voor zowel het aanmelden van nieuwe standaarden als het melden van een nieuwe versie van een standaard, het verplaatsen van een standaard of de verwijdering van een standaard. Hieronder staan relevante links en informatie zoals opgenomen in de visualisatie van de toetsingsprocedure.

Aanmeldfase: