Sturing en verantwoordelijkheid

Uit NORA Online
Versie door NCoppens (Overleg | bijdragen) op 16 okt 2014 om 15:04 (Nieuwe pagina aangemaakt met 'Pagina's in dit cluster: {{#ask:[[Cluster::{{PAGENAME}}]] |?Stelling |link=none |format=template |template=paginalijst}}')

(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken

Pagina's in dit cluster:


  • Afspraken vastgelegd
    Dienstverlener en afnemerDe persoon of organisatie die een dienst in ontvangst neemt. Dit kan een burger, een (medewerker van een) bedrijf of instelling dan wel een collega binnen de eigen of een andere organisatie zijn. hebben afspraken vastgelegd over de levering van de dienst
  • Baseline kwaliteit diensten
    De dienst voldoet aan de baseline kwaliteit.
  • De dienstverlener voldoet aan de norm
    De dienstverlenerDe persoon of organisatie die voorziet in het leveren van een afgebakende prestatie (dienst) aan haar omgeving (de afnemers) draagt zelf de consequenties wanneer de dienst afwijkt van afspraken en standaarden.
  • Een verantwoordelijke organisatie
    Eén organisatie is verantwoordelijk en aanspreekbaar voor de dienst
  • PDCA-cyclus in besturing kwaliteit
    De kwaliteit van de dienst wordt bestuurd op basis van cyclische terugkoppeling.
  • Sturing kwaliteit op het hoogste niveau
    Sturing op de kwaliteit van de dienst is verankerd op het hoogste niveau van de organisatie
  • Verantwoording besturing kwaliteit
    De dienstverlenerDe persoon of organisatie die voorziet in het leveren van een afgebakende prestatie (dienst) aan haar omgeving (de afnemers) legt verantwoording af over de mate van control, in overleg met de afnemerDe persoon of organisatie die een dienst in ontvangst neemt. Dit kan een burger, een (medewerker van een) bedrijf of instelling dan wel een collega binnen de eigen of een andere organisatie zijn..
  • Verantwoording dienstlevering mogelijk
    De wijze waarop een dienst geleverd is, kan worden verantwoord