Sturing en verantwoordelijkheid

Uit NORA Online
Versie door Jdirks2 (overleg | bijdragen) op 2 apr 2015 om 23:36 (pagina versimpeld door gebruik sjabloon)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


Afgeleide principes bij dit cluster:

  • AP27: Eén organisatie is verantwoordelijk en aanspreekbaar voor de dienst
  • AP28: Dienstverlener en afnemer hebben afspraken vastgelegd over de levering van de dienst
  • AP29: De dienstverlener draagt zelf de consequenties wanneer de dienst afwijkt van afspraken en standaarden.
  • AP30: De wijze waarop een dienst geleverd is, kan worden verantwoord
  • AP31: De kwaliteit van de dienst wordt bestuurd op basis van cyclische terugkoppeling.
  • AP32: Sturing op de kwaliteit van de dienst is verankerd op het hoogste niveau van de organisatie
  • AP33: De dienst voldoet aan de baseline kwaliteit.
  • AP34: De dienstverlener legt verantwoording af over de mate van control, in overleg met de afnemer.

Vervallen of vervangen principes bij dit cluster:

  • AP27: Eén organisatie is verantwoordelijk en aanspreekbaar voor de dienst
  • AP28: Dienstverlener en afnemer hebben afspraken vastgelegd over de levering van de dienst
  • AP29: De dienstverlener draagt zelf de consequenties wanneer de dienst afwijkt van afspraken en standaarden.
  • AP30: De wijze waarop een dienst geleverd is, kan worden verantwoord
  • AP31: De kwaliteit van de dienst wordt bestuurd op basis van cyclische terugkoppeling.
  • AP32: Sturing op de kwaliteit van de dienst is verankerd op het hoogste niveau van de organisatie
  • AP33: De dienst voldoet aan de baseline kwaliteit.
  • AP34: De dienstverlener legt verantwoording af over de mate van control, in overleg met de afnemer.