Publicatie ‘Dienstverlening draait om mensen’: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 17: Regel 17:


Volgens de visie moet eerst de ‘basis op orde’ zijn. Dit bestaat uit:
Volgens de visie moet eerst de ‘basis op orde’ zijn. Dit bestaat uit:
1. Het invullen van technische randvoorwaarden, zoals deze onder andere in het NUP (nationaal uitvoerings programma) zijn afgesproken over basisregistraties.  
* Het invullen van technische randvoorwaarden, zoals deze onder andere in het NUP (nationaal uitvoerings programma) zijn afgesproken over basisregistraties.  
1. Belangrijk: aandacht voor een mensgerichte dienstverlening (houding en het gedrag van dienstverleners en de vraag en behoefte van inwoners centraal stellen). Hiermee wordt de focus verlegd van aanbodoptimalisatie naar het in kaart brengen van de volledige vraag.
* Belangrijk: aandacht voor een mensgerichte dienstverlening (houding en het gedrag van dienstverleners en de vraag en behoefte van inwoners centraal stellen). Hiermee wordt de focus verlegd van aanbodoptimalisatie naar het in kaart brengen van de volledige vraag.
1. Samenwerking en afstemming tussen organisaties om goede dienstverlening te kunnen bieden en daarmee een goede afstemming van werkprocessen.
* Samenwerking en afstemming tussen organisaties om goede dienstverlening te kunnen bieden en daarmee een goede afstemming van werkprocessen.
1. Duidelijk en transparant zijn in de service die inwoners geboden wordt.  
* Duidelijk en transparant zijn in de service die inwoners geboden wordt.  


Daarna volgt nog een extra stap naar 2020. Daarbij gaat de aandacht uit naar de keten van dienstverleningspartners. Er wordt in deze stap toegewerkt naar een overheid met vele frontoffices en één backoffice. Burgers en bedrijven hoeven maar bij één deur aan te kloppen en de werkzaamheden in de keten achter die deur zijn goed op elkaar afgestemd.  
Daarna volgt nog een extra stap naar 2020. Daarbij gaat de aandacht uit naar de keten van dienstverleningspartners. Er wordt in deze stap toegewerkt naar een overheid met vele frontoffices en één backoffice. Burgers en bedrijven hoeven maar bij één deur aan te kloppen en de werkzaamheden in de keten achter die deur zijn goed op elkaar afgestemd.  

Versie van 22 aug 2012 15:42