Bied multi- en omni-channel dienstverlening: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(import implicaties uit ArchiMate-model (RFC))
 
k (Tekst vervangen - "|Status actualiteit=Concept" door "|Status actualiteit=Actueel")
 
Regel 5: Regel 5:
|ID=IMP010
|ID=IMP010
|Beschrijving=Bied diensten aan via meerdere kanalen aan. Bij multichannel kunnen afnemers kiezen tussen enkele kanalen die niet direct op elkaar zijn afgestemd. Bij omnichannel gebruikt de afnemer heel veel verschillende kanalen die goed op elkaar zijn afgestemd.
|Beschrijving=Bied diensten aan via meerdere kanalen aan. Bij multichannel kunnen afnemers kiezen tussen enkele kanalen die niet direct op elkaar zijn afgestemd. Bij omnichannel gebruikt de afnemer heel veel verschillende kanalen die goed op elkaar zijn afgestemd.
|Status actualiteit=Concept
|Status actualiteit=Actueel
|Status toelichting={{RFC 2022}}
|Status toelichting={{RFC 2022}}
}}
}}

Huidige versie van 2 jan 2023 om 15:43

Beschrijving

Bied diensten aan via meerdere kanalen aan. Bij multichannel kunnen afnemers kiezen tussen enkele kanalen die niet direct op elkaar zijn afgestemd. Bij omnichannel gebruikt de afnemer heel veel verschillende kanalen die goed op elkaar zijn afgestemd.

Realiseert bovenliggende Architectuurprincipes

  • NAP03 Lever een kanaal-onafhankelijk resultaat ("Lever een gelijkwaardige uitkomst, ongeacht het gebruikte kanaal. Bied de dienst aan via internet, fysiek (off-line) en eventueel via andere passende kanalen waar de afnemer gebruik van kan maken.")