Taalniveau

Uit NORA Online
Versie door JorisBot (overleg | bijdragen) op 17 jun 2020 om 17:17 (CSV-import aspecten voor regelbeheer)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
 
Gebied van aandacht dat van belang is bij het realiseren van organisatiedoelen.

Eigenschappen

BeschrijvingRegels lezen, analyseren, opstellen en valideren vereist een hoog taalniveau. Niet alle gebruikers van bedrijfsregels zullen ditzelfde taalniveau hebben. Bij doelgroepen buiten de uitvoeringsorganisatie moet zekerheidshalve van een laag taalniveau worden uitgegaan, waardoor herformulering naar dat taalniveau nodig is.
Status actualiteitActueel

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
TaalniveauIs relevant binnen

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt
Besluitonderdelen (Maatregel)Is relevant binnenTaalniveau
Bevoegdheid (Maatregel) (Maatregel)Is relevant binnenTaalniveau
Procesinformatie (Maatregel)Is relevant binnenTaalniveau
Teksten voor beslisondersteuning (Maatregel)Is relevant binnenTaalniveau
Toelichting (Maatregel)Is relevant binnenTaalniveau