Betrouwbaarheid: verschil tussen versies
Uit NORA Online
k (Tekst vervangen - 'NORA 3.0' door 'NORA 3.0 Principes voor samenwerking en dienstverlening') |
(als cluster toegevoegd) |
||
Regel 5: | Regel 5: | ||
|Gebruik hoofdletters=Nee | |Gebruik hoofdletters=Nee | ||
}} | }} | ||
+ | ==Cluster== | ||
+ | {{cluster}} |
Versie van 13 sep 2018 om 11:21
Beschrijving:
Bron:
Vastgesteld in: NORANederlandse Overheid Referentie Architectuur 3.0 Principes voor samenwerking en dienstverlening
Wordt op andere pagina's toegelicht met een 'tooltip': Nee
Cluster
Afgeleide principes bij dit cluster:
Vervallen of vervangen principes bij dit cluster:
- AP35: De levering van de dienst is continu gewaarborgd.
- AP36: Wanneer de levering van een dienst mislukt, wordt de uitgangssituatie hersteld
- AP37: Dienstverlener en afnemerDe persoon of organisatie die een dienst in ontvangst neemt. Dit kan een burger, een (medewerker van een) bedrijf of instelling dan wel een collega binnen de eigen of een andere organisatie zijn. zijn geauthenticeerd wanneer de dienst een vertrouwelijk karakter heeft
- AP38: De betrokken faciliteiten zijn gescheiden in zones.
- AP39: De betrokken systemen controleren informatie-objecten op juistheid, volledigheidBetekent dat alle procesgebonden informatie is vastgelegd en wordt beheerd die aanwezig zou moeten zijn conform het beheerregime dat voor dat proces is vastgesteld. en tijdigheid.