Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-02-20: verschil tussen versies

Uit NORA Online
< Expertgroep IAM
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(correctie ivm nummering)
(dubbeling verwijderd)
Regel 24: Regel 24:
# Korte intro wat we gaan doen 10 min. Waaronder het [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-01-16|verslag]] met actiepunten van vorige keer doornemen.
# Korte intro wat we gaan doen 10 min. Waaronder het [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-01-16|verslag]] met actiepunten van vorige keer doornemen.
# Terugkoppeling van de werkgroep Kaders IAA 15 min. Bespreken van het {{Bestand met info|IAA Begrippen concept.pdf|1e resultaat}}.  
# Terugkoppeling van de werkgroep Kaders IAA 15 min. Bespreken van het {{Bestand met info|IAA Begrippen concept.pdf|1e resultaat}}.  
# [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-01-16]]Terugkoppeling van de werkgroep Authenticatie 15 min. Erwin Reinhoud licht het 1e resultaat toe
# Terugkoppeling van de werkgroep Authenticatie 15 min. Erwin Reinhoud licht het 1e resultaat toe
# Terugkoppeling van de werkgroep Identificatie 60 min. Andre de Kok en Bob te Riele lichten het {{Bestand met info|20180202-ARCH-STDN-Antwoorden_WG_NORA_Digitale_Identiteit-v01.00.pdf|1e resultaat}} toe.  
# Terugkoppeling van de werkgroep Identificatie 60 min. Andre de Kok en Bob te Riele lichten het {{Bestand met info|20180202-ARCH-STDN-Antwoorden_WG_NORA_Digitale_Identiteit-v01.00.pdf|1e resultaat}} toe.  
# SAMEN AAN DE SLAG 60 min.We gaan in 4 groepjes aan de slag om de huidige resultaten verder te completeren, door te inventariseren wat we missen en alle relevante documenten en websites te verzamelen rondom de lopende thema’s. Ook benoemen we de acties om weer stappen verder te komen.
# SAMEN AAN DE SLAG 60 min.We gaan in 4 groepjes aan de slag om de huidige resultaten verder te completeren, door te inventariseren wat we missen en alle relevante documenten en websites te verzamelen rondom de lopende thema’s. Ook benoemen we de acties om weer stappen verder te komen.

Versie van 19 feb 2018 13:36


Bijeenkomst van Expertgroep IAM op dinsdag 20 februari 2018, 14-17u, locatie: ECP.nl - Overgoo 13, 2266 JZ Leidschendam.
Doel: laatste ontwikkelingen in kaart brengen, kennisbehoefte inventariseren en uitwerken komende periode om tot gedeelde architectuur oplossingen te komen
Doelgroep: architecten en collega’s uit de publieke sector actief betrokken op thema authenticatie en identificatie .

Het conceptverslag (PDF, 1,21 MB) van de vorige bijeenkomst is beschikbaar en de bijbehorende stukken bijeenkomst staan op Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-01-16.

De bedoeling is om tijdens deze bijeenkomst ons referentiekader te bespreken en vast te stellen welke (eind)resultaten we zullen opleveren. De vorige bijeenkomst zijn enkele actiepunten afgesproken die hier input voor zullen opleveren.

Vanuit NORA Beheer en ICTU helpen we dat in goede banen te leiden, zodat we jullie tijdig kunnen voorzien van de agenda en stukken voor de bijeenkomst. Mocht je tussentijds vragen hebben, schroom dan niet contact met ons op te nemen via nora@ictu.nl!

Agenda[bewerken]

Agenda:

  1. Welkom en voorstelrondje 5 min
  2. Korte intro wat we gaan doen 10 min. Waaronder het verslag met actiepunten van vorige keer doornemen.
  3. Terugkoppeling van de werkgroep Kaders IAA 15 min. Bespreken van het 1e resultaat (PDF, 328 kB).
  4. Terugkoppeling van de werkgroep Authenticatie 15 min. Erwin Reinhoud licht het 1e resultaat toe
  5. Terugkoppeling van de werkgroep Identificatie 60 min. Andre de Kok en Bob te Riele lichten het 1e resultaat (PDF, 475 kB) toe.
  6. SAMEN AAN DE SLAG 60 min.We gaan in 4 groepjes aan de slag om de huidige resultaten verder te completeren, door te inventariseren wat we missen en alle relevante documenten en websites te verzamelen rondom de lopende thema’s. Ook benoemen we de acties om weer stappen verder te komen.
    1. Kaders: begrippen en plaatjes
    2. Identificatie
    3. Authenticatie
    4. eIDAS verordening
  7. Volgende bijeenkomst 20 februari 10 min
    1. waar kunnen we terecht?
    2. welke resultaten bespreken we dan?
  8. Afsluiting 5 min