Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-09-25: verschil tussen versies
(Agenda en stukken geplaatst) |
k (Externe links voorzien van titel) |
||
Regel 29: | Regel 29: | ||
==Agenda:== | ==Agenda:== | ||
===1. Introductie en mededelingen - 10 min=== | ===1. Introductie en mededelingen - 10 min=== | ||
* afstemming met het Digitale Identiteitslab, zie ook https://vng.nl/samen-organiseren/digitale-identiteit en https://waag.org/nl/project/digitale-identiteitslab | * afstemming met het Digitale Identiteitslab, | ||
* afstemming met Regie op Gegevens, zie ook https://www.digitaleoverheid.nl/dossiers/regie-op-gegevens/ | → zie ook [https://vng.nl/samen-organiseren/digitale-identiteit digitale identiteit bij VNG.nl]en [https://waag.org/nl/project/digitale-identiteitslab identieteitslab bij Waag.org] | ||
* afstemming met Regie op Gegevens, | |||
→ zie ook [https://www.digitaleoverheid.nl/dossiers/regie-op-gegevens/ regie op gegevens bij DigitaleOverheid.nl] | |||
* verslag en actiepunten van vorige keer doornemen, zie ook [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-08-21]] | * verslag en actiepunten van vorige keer doornemen, zie ook [[Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-08-21]] | ||
===2. Stand van zaken review 1e deel IAM - 20 min=== | ===2. Stand van zaken review 1e deel IAM - 20 min=== |
Versie van 18 sep 2018 10:51
Bijeenkomst van Expertgroep IAM op dinsdag 25 september 2018, 14-17u, locatie: ICTU.
Doel: laatste ontwikkelingen in kaart brengen, kennisbehoefte inventariseren en uitwerken komende periode om tot gedeelde architectuur oplossingen te komen
Doelgroep: architecten en collega’s uit de publieke sector actief betrokken op thema authenticatie en identificatie .
Locatie:[bewerken]
We ontmoeten elkaar bij ICTU: Wilhelmina van Pruisenweg 104 Zaal EL1-2 (op de 1e verdieping) routebeschrijving
Huishoudelijk:[bewerken]
- Ik ben jullie gastheer en bereikbaar via 06-25081006
- Inloop vanaf 13.30 uur, begin 14.00 uur, einde rond 17.00 uur.
- Bij onze locatie is beperkte parkeergelegenheid en daarnaast is in de omgeving vanaf 14.00 uur vrij parkeren.
- Aanmelden bij receptie met een geldig legitimatiebewijs, waarbij je een toegangspas krijgt en zult worden doorgestuurd naar de vergaderzalen op de 1e verdieping.
- Internet: er is openbaar wifi en ook govroam.
Agenda:[bewerken]
1. Introductie en mededelingen - 10 min[bewerken]
- afstemming met het Digitale Identiteitslab,
→ zie ook digitale identiteit bij VNG.nlen identieteitslab bij Waag.org
- afstemming met Regie op Gegevens,
→ zie ook regie op gegevens bij DigitaleOverheid.nl
- verslag en actiepunten van vorige keer doornemen, zie ook Expertgroep Digitale identificatie en authenticatie/2018-08-21
2. Stand van zaken review 1e deel IAM - 20 min[bewerken]
- verlenging van het geven van reacties tot 28 september a.s.
- korte toelichting van de bijzonderheden per onderwerp
3. Aanpak Bevoegdhedenbeheer en Toegang verlenen - 20 min[bewerken]
- toelichting op de 1e opzet
- eerste opzet Bevoegdhedenbeheer
- eerste opzet Boegang verlenen
4. Architectuur van eIDAS - 60 min[bewerken]
- Frans de Kok laat ons zien welke voorzieningen en architecturen beschikbaar zijn voor eIDAS,
→ zie de Startarchitectuur eIDAS (PDF, 3,21 MB)
- we bespreken met elkaar hoe dat aansluit op de beelden van de werkgroep eIDAS,
→ zie Impact eIDAS voor Nederland
5. Architectuur van Machtigen - 60 min[bewerken]
- Frank Zwart laat ons zien welke voorzieningen en architecturen beschikbaar zijn voor Machtigen,
→ zie de Globale Architectuur Machtigen (PDF, 1,2 MB) en de PSA Machtigen (plateau 1) (, "180710 PSA Machtigen plateau1_v1.0.pdf" bestaat niet)
- we bespreken met elkaar hoe dat aansluit op onze beelden
6. Volgende bijeenkomst is op 23 oktober 2018[bewerken]
- waarschijnlijk kunnen we bij Logius terecht
- welke resultaten bespreken we dan?