Gewenste kwaliteit (begrip gegevensmanagement): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(met verwante begrippen en context gegevensmanagement)
Regel 1: Regel 1:
{{Begrip|
{{Begrip
Definitie=alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.
|Definitie=alle aspecten van gegevens die voor de afnemer van belang zijn, bijvoorbeeld actualiteit, juistheid of detail, op het niveau dat de afnemer verwacht. Dat kan leiden tot kwaliteit van het hoogste niveau of kwaliteit van het gegeven dat slechts indicatief is als de afnemer dat wenst.
|Bron=
|Bron=
|Term=gewenste kwaliteit
|Term=gewenste kwaliteit
Regel 18: Regel 18:
* [[Is gerelateerd aan::op strategisch tactisch en operationeel niveau (begrip gegevensmanagement)|strategisch, tactisch en operationeel niveau]]
* [[Is gerelateerd aan::op strategisch tactisch en operationeel niveau (begrip gegevensmanagement)|strategisch, tactisch en operationeel niveau]]
* [[Is gerelateerd aan::Toegankelijkheid (begrip gegevensmanagement)|Toegankelijkheid]]
* [[Is gerelateerd aan::Toegankelijkheid (begrip gegevensmanagement)|Toegankelijkheid]]
[[Categorie:Gegevensmanagement]]

Versie van 11 apr 2018 13:22


Beschrijving:


Bron:
Vastgesteld in: Expertgroep Gegevensmanagement
Toelichting: Dit begrip is omschreven in de context van Gegevensmanagement. In andere contexten heeft dit begrip wellicht een andere betekenis.

Gegevensmanagement betreft het integraal en beheerst verwerken van gegevens in een organisatie zowel op strategisch tactisch als operationeel niveau met als doel de gewenste kwaliteit en beschikbaarheid te realiseren.


Wordt op andere pagina's toegelicht met een 'tooltip': Nee

Verwante begrippen[bewerken]