Proactief (Doel)

Uit NORA Online
Versie door AthenaWijsman (overleg | bijdragen) op 29 sep 2020 om 15:49 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#Element: |Elementtype=Doel (2020) |ID=BP01 |Stelling=Afnemers krijgen de dienstverlening waar ze behoefte aan hebben. |Beschrijving=De dienstverlener neemt het i...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Onderdeel van
Bindende Architectuurafspraken
Contact
NORA Gebruikersraad
nora@ictu.nl
Status
onbekend“onbekend” staat niet in de lijst met mogelijke waarden voor de eigenschap “Status actualiteit” (Concept, Actueel, Vervangen, Uitgefaseerd).
ID
BP01
Versie
versie onbekend
Gemotiveerd door Kernwaarde

Beschrijving

De dienstverlener neemt het initiatief om de afnemer te informeren als hij uit beschikbare informatie kan afleiden dat deze voor de afnemer van belang is. Diensten worden onder de aandacht gebracht op het moment dat de afnemer daar behoefte aan zou kunnen hebben. Wijzigingen in de voortgang van processen en geregistreerde informatie worden gemeld. Zo mogelijk wordt de dienst automatisch verleend. De afnemer behoudt hierbij altijd de controle.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP05Bied de dienst proactief aanBied de dienst aan wanneer dit in het belang is of zou kunnen zijn voor de afnemer.