Gebundeld (Doel): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(met status toelichting, oude eigenschappen verwijderd)
(teksactualisatie op basis van document)
Regel 2: Regel 2:
|Elementtype=Doel (2020)
|Elementtype=Doel (2020)
|ID=ND13
|ID=ND13
|Stelling=Afnemers krijgen gerelateerde diensten gebundeld aangeboden.
|Beschrijving=Wanneer (deel)diensten vanuit het perspectief van de afnemer bij elkaar horen, worden deze gebundeld aangeboden aan de afnemer. Zo ervaren afnemers de dienstverlening als één dienst en worden zij beter bediend. Daartoe werken overheidsdientverleners én ketenpartners samen.
|Beschrijving=Dienstverlening stopt niet bij het klantcontact maar het gaat om het hele proces van klantcontact tot en met de levering van het product of de dienst en de eventuele nazorg. Wanneer (deel)diensten vanuit het perspectief van de afnemer bij elkaar horen, worden deze gebundeld aangeboden aan de afnemer. Zo ervaart de afnemer de dienstverlening als één dienst.
|Status actualiteit=Concept
|Status actualiteit=Concept
|Status toelichting={{Review Kernwaarden|oud=Gebundeld|oudID=BP5}}
|Status toelichting={{Review Kernwaarden|oud=Gebundeld|oudID=BP5}}
|Vindt grondslag in=Brede maatschappelijke heroverweging Rijksfinancien, Overheid in contact, Dienstverlening Position Paper (VNG)
|Vindt grondslag in=Brede maatschappelijke heroverweging Rijksfinancien, Dienstverlening Position Paper (VNG), Overheid in contact
}}
}}

Versie van 26 okt 2021 14:51

Beschrijving

Wanneer (deel)diensten vanuit het perspectief van de afnemer bij elkaar horen, worden deze gebundeld aangeboden aan de afnemer. Zo ervaren afnemers de dienstverlening als één dienst en worden zij beter bediend. Daartoe werken overheidsdientverleners én ketenpartners samen.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP04Bundel dienstenBundel de dienst met andere voor de afnemer relevante diensten binnen de keten, zodat die in één keer afgenomen kunnen worden.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.