Gebundeld (Doel)

Uit NORA Online
Versie door M.M.Vos (overleg | bijdragen) op 4 nov 2021 om 10:37 (|Elementtype=Kwaliteitsdoel)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Beschrijving

Wanneer (deel)diensten vanuit het perspectief van de afnemer bij elkaar horen, worden deze gebundeld aangeboden aan de afnemer. Zo ervaren afnemers de dienstverlening als één dienst en worden zij beter bediend. Daartoe werken overheidsdientverleners én ketenpartners samen.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP04Bundel dienstenBundel de dienst met andere voor de afnemer relevante diensten binnen de keten, zodat die in één keer afgenomen kunnen worden.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.