ISOR:De aspecten waarop de Service Levels o.a. zijn gericht: verschil tussen versies

Uit NORA Online
ISOR:De aspecten waarop de Service Levels o.a. zijn gericht
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k (Tekst vervangen - 'Status Actualiteit=' door 'Status actualiteit=')
k (versie aangepast)
Regel 3: Regel 3:
|Titel=De aspecten waarop de Service Levels o.a. zijn gericht
|Titel=De aspecten waarop de Service Levels o.a. zijn gericht
|Elementtype=Norm
|Elementtype=Norm
|Versieaanduiding=0.95
|Versieaanduiding=1.1
|Status actualiteit=Actueel
|Status actualiteit=Actueel
|Redactionele wijzigingsdatum=19 okt 2017
|Redactionele wijzigingsdatum=19 okt 2017
Regel 10: Regel 10:
|Beveiligingsaspect=Beleid
|Beveiligingsaspect=Beleid
|Invalshoek=Functie
|Invalshoek=Functie
|Stelling=De Service Levels zijn onder andere gericht op de aspecten: beschikbaarheid, openstelling, disaster recovery, vertrouwelijkheid (zonering).
|Stelling=De dienstenniveaus zijn onder andere gericht op de aspecten: beschikbaarheid, openstelling, vertrouwelijkheid (zonering) en herstel (disaster recovery).
|Conformiteitsindicator=service level agrreement
|Conformiteitsindicator=service level agrreement
|Heeft ouder=ISOR:Service Levelmanagement
|Heeft ouder=ISOR:Service Levelmanagement
|Realiseert=ISOR:Service Levelmanagement
|Realiseert=ISOR:Service Levelmanagement
}}
}}

Versie van 16 sep 2019 14:15

Versie 2.0 van 25 januari 2021 van de BIO Thema-uitwerking Huisvesting Informatievoorzieningen is vervangen door versie 2.1 van 29 oktober 2021.
De wijzigingen betreffen met name de uniformering van objectdefinities en objectnamen in en tussen BIO Thema-uitwerkingen.
Versie 2.1 in PDF-formaat is op de website CIP-overheid/producten gepubliceerd.
Logo ISOR normen (een hangslot met de tekst ISOR norm)

Stelling

De dienstenniveaus zijn onder andere gericht op de aspecten: beschikbaarheid, openstelling, vertrouwelijkheid (zonering) en herstel (disaster recovery).


Bovenliggende principe(s)

Deze norm realiseert het principe Service Level Management via de conformiteitsindicator service level agrreement.

Grondslag

De grondslag voor dit principe is CIP-netwerk