Kernwaarden van Dienstverlening: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
k (Tekst vervangen - "Basiswaarde" door "Kernwaarde") |
(filter op alleen concept&actueel) |
||
Regel 5: | Regel 5: | ||
==De vijf | ==De vijf kernwaarden van Dienstverlening== | ||
{{#ask: [[Elementtype::Kernwaarde]] | {{#ask: [[Elementtype::Kernwaarde]][[Status actualiteit::Concept||Actueel]] | ||
|format=ol | |format=ol | ||
|link=all | |link=all | ||
Regel 15: | Regel 15: | ||
|sort=ID | |sort=ID | ||
}} | }} | ||
<small>→ Bekijk [[Vervangen of Vervallen uitspraken in NORA]].</small> | |||
[[Categorie:Over Kernwaarden van dienstverlening]] | |||
[[Categorie:Over Kernwaarden |
Versie van 20 nov 2020 14:51
Onderdeel van Vernieuwing NORA-uitspraken 2020. Nog in concept.
We definiëren Kernwaarde voor dienstverlening als:
- Fundamentele overtuigingen, gebaseerd op maatschappelijke waarden, waar overheidsdienstverlening aan moet voldoen. NORA Kernwaarden van Dienstverlening vormen een verbindende functie tussen beleid en het in samenhang ontwerpen en leveren van overheidsdiensten. Kernwaarden helpen om uit te leggen vanuit welke maatschappelijke waarden de overheid haar diensten aanbiedt aan burgers en bedrijven. Het contact tussen samenwerkende overheidsorganisaties en de samenleving staat hierbij centraal.