Referentiearchitectuur educatieve contentketen: verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Element
{{Element
|Elementtype=Standaard
|Elementtype=Standaard
|ID=Referentiearchitectuur e-portfolio
|ID=Referentiearchitectuur educatieve contentketen
|Beschrijving=De doelstelling van de Referentiearchitectuur Educatieve Contentketen is om de betrokken partijen in de keten inzicht te geven in de gemaakte afspraken/standaarden/principes/ basisprocessen en onderlinge relaties c.q. samenhang. Dit om het voor deze partijen beter mogelijk te maken hun dienstverlening in de keten te verbeteren via het implementeren van de Afspraken.
|Beschrijving=De doelstelling van de Referentiearchitectuur Educatieve Contentketen is om de betrokken partijen in de keten inzicht te geven in de gemaakte afspraken/standaarden/principes/ basisprocessen en onderlinge relaties c.q. samenhang. Dit om het voor deze partijen beter mogelijk te maken hun dienstverlening in de keten te verbeteren via het implementeren van de Afspraken.
|Werkingsgebied=Onderwijs
|Werkingsgebied=Onderwijs

Versie van 10 feb 2014 11:04


De Referentiearchitectuur Educatieve Contentketen bestaat niet meer als afzonderlijke architectuur van de NORA Familie, maar is voorbeeldmatig opgenomen in de ROSA (Referentie Onderwijs Sector Architectuur) onder andere in de uitwerking van het ketenprocesmodel Leermiddel gebruiken.

Via de website van Edu-K wordt toelichting gegeven op onderdelen Toegang tot het Leermateriaal en Keuzeproces en leerproces. Hierbij horen diverse afspraken die alle beheerd worden door Edustandaard, zoals ECK Distributie en Toegang, Uitwisseling Leerlinggegevens en Resultaten en FDE-set voor Fijndistributie.



Waar toepasbaar

  • Functioneel toepassingsgebied:
  • Organisatorisch werkingsgebied:

Domein Onderwijs en wetenschap

Meer informatie

  • Beheerorganisatie:

Gerelateerd

ROSA (Referentie Onderwijs Sector Architectuur)