Sturing en verantwoordelijkheid

Uit NORA Online
Versie door Jdirks2 (overleg | bijdragen) op 2 apr 2015 om 23:36 (pagina versimpeld door gebruik sjabloon)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De printervriendelijke versie wordt niet langer ondersteund en kan weergavefouten bevatten. Werk uw browserbladwijzers bij en gebruik de gewone afdrukfunctie van de browser.


Afgeleide principes bij dit cluster:

  • AP27: Eén organisatie is verantwoordelijk en aanspreekbaar voor de dienst
  • AP28: Dienstverlener en afnemer hebben afspraken vastgelegd over de levering van de dienst
  • AP29: De dienstverlener draagt zelf de consequenties wanneer de dienst afwijkt van afspraken en standaarden.
  • AP30: De wijze waarop een dienst geleverd is, kan worden verantwoord
  • AP31: De kwaliteit van de dienst wordt bestuurd op basis van cyclische terugkoppeling.
  • AP32: Sturing op de kwaliteit van de dienst is verankerd op het hoogste niveau van de organisatie
  • AP33: De dienst voldoet aan de baseline kwaliteit.
  • AP34: De dienstverlener legt verantwoording af over de mate van control, in overleg met de afnemer.

Vervallen of vervangen principes bij dit cluster:

  • AP27: Eén organisatie is verantwoordelijk en aanspreekbaar voor de dienst
  • AP28: Dienstverlener en afnemer hebben afspraken vastgelegd over de levering van de dienst
  • AP29: De dienstverlener draagt zelf de consequenties wanneer de dienst afwijkt van afspraken en standaarden.
  • AP30: De wijze waarop een dienst geleverd is, kan worden verantwoord
  • AP31: De kwaliteit van de dienst wordt bestuurd op basis van cyclische terugkoppeling.
  • AP32: Sturing op de kwaliteit van de dienst is verankerd op het hoogste niveau van de organisatie
  • AP33: De dienst voldoet aan de baseline kwaliteit.
  • AP34: De dienstverlener legt verantwoording af over de mate van control, in overleg met de afnemer.