Vindbaar (Doel): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(ID&Grondslag)
(|Elementtype=Kwaliteitsdoel)
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Doel (2020)
|Elementtype=Kwaliteitsdoel
|ID=KD18
|ID=KD18
|Beschrijving=Afnemers kunnen informatie over bepaalde dienstverlening vinden op de plaatsen waar ze die verwachten. Daarbij verwijst de dienstverlener zo nodig door naar andere dienstverleners. De dienstverlening is alleen doelmatig als de afnemer de dienst kan vinden.
|Beschrijving=Afnemers kunnen informatie over bepaalde dienstverlening vinden op de plaatsen waar ze die verwachten. Daarbij verwijst de dienstverlener zo nodig door naar andere dienstverleners. De dienstverlening is alleen doelmatig als de afnemer de dienst kan vinden.

Versie van 4 nov 2021 10:37

Beschrijving

Afnemers kunnen informatie over bepaalde dienstverlening vinden op de plaatsen waar ze die verwachten. Daarbij verwijst de dienstverlener zo nodig door naar andere dienstverleners. De dienstverlening is alleen doelmatig als de afnemer de dienst kan vinden.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doelmatig, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP09Beschrijf de dienst nauwkeurigBeschrijf de dienst nauwkeurig en positioneer deze helder binnen het dienstenaanbod.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.