Begrijpelijk (Doel): verschil tussen versies

Uit NORA Online
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{#element:
{{#element:
|Elementtype=Doel_(2020)
|Elementtype=Doel_(2020)
|Beschrijving=Informatieteksten zijn in begrijpelijke taal door de dienstverlener opgesteld. Hierdoor kunnen afnemers direct een aanvraag doen of een vraag stellen.
|Beschrijving=Alle informatieteksten zijn in begrijpelijke taal door de dienstverlener opgesteld. Hierdoor kunnen afnemers direct een aanvraag doen of een vraag stellen en is de dienst voor iedereen begrijpelijk.
|Status actualiteit=Concept
|Status actualiteit=Concept
|Heeft bron=Pilot Beleidskaders
|Heeft bron=Pilot Beleidskaders
}}
}}

Versie van 7 jun 2021 22:31

Beschrijving

Alle informatieteksten zijn in begrijpelijke taal door de dienstverlener opgesteld. Hierdoor kunnen afnemers direct een aanvraag doen of een vraag stellen en is de dienst voor iedereen begrijpelijk.

Oorsprong & bronnen

De motivatie voor dit doel is Doeltreffend, een van de vijf Kernwaarden van Dienstverlening.

Het komt concreet voort uit (onderdelen van) dit beleidskader en/of andere bron(nen):

Onderliggende NORA Architectuurprincipes

IDArchitectuurprincipeStelling
NAP01Verplaats je in de gebruikerOntwerp, realiseer en verbeter de dienst vanuit het perspectief van de afnemer.
NAP02Geef inzicht in de afhandeling van de dienstInformeer de afnemer over de dienst, zowel procesmatig als inhoudelijk.
NAP09Beschrijf de dienst nauwkeurigBeschrijf de dienst nauwkeurig en positioneer deze helder binnen het dienstenaanbod.
NAP10Neem gegevens als fundamentGebruik gegevens als fundament voor het ontwerp, realisatie en doorontwikkeling van de dienst en richt het beheer hiervan goed in.
NAP16Voorkom onnodige complexiteitVoorkom onnodige complexiteit door activiteiten en middelen die geen waarde toevoegen, weg te laten.
NAP17Stuur cyclisch op kwaliteitMaak cyclische sturing op de kwaliteit van de dienst mogelijk.